רוצים לדבר? אנחנו כאן





captcha

 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

6 טריקים לשיפור ה-SEO בעזרת גוגל טרנדס

30 אוקטובר

6 טריקים לשיפור ה-SEO בעזרת גוגל טרנדס


טרנדים באים כמעט באותה מהירות בה הם הולכים. אם מישהו היה משתמש בספינר לפני שנה, הוא היה זוכה לקהל גדול ומרותק; אבל נסו לעשות אותו דבר כיום, ותזכו לנחירות בוז בסגנון "כל כך 2017".

מאת: עמית אדלר


כשעושים קידום אורגני, הדבר האחרון שרוצים הוא להיאחז בטרנדים
. תוכן שהיום נכון ומחרתיים כבר לא, משרת בדיוק את המטרה ההפוכה של SEO (להישאר רלוונטיים לאורך זמן, או Ever Green Content כפי שקוראים לזה בחו"ל).

אבל מה לעשות, אכן יש קורלציה גדולה למדי בין תוכן ירוק-עד ובין טרנדים. השאלה היא מהו המינון של הטרנד בתוכן שאנו מייצרים. דוגמה טובה לכך ניתן למצוא בכלי המילים של גוגל – אם עד לפני שנה או שנתיים לביטוי "בניית אתרים" היו מעל 9,900 חיפושים בחודש, כיום כמות החיפושים ירדה לכדי 8,000. לעומת זאת, לביטוי "פרסום בגוגל" היו בעבר 1,900 חיפושים – וכיום הם 2,400.

trends


נפחי החיפוש בגוגל משתנים בהתאם לצורכי המשתמש, ולפיכך הם בהחלט נשלטים על ידי טרנדים
. החוכמה היא לדעת להשתמש בטרנדים האלה לטובת הקידום האורגני שלכם.

בשונה מכלי מילות המפתח של גוגל, שמציג נפחי חיפוש מדויקים יחסית, Google Trends מציג מגמות של פופולריות. נפח החיפוש של ביטוי X מחולק בכל נפחי החיפוש של הביטויים האפשריים, ועובר חיוץ לכדי סדרת מספרים מ-1 עד 100.

הפופולריות של ביטוי יכולה לעלות או לרדת לאורך זמן. ככל שהגרף מתקרב למאה, כך גדלה הפופולריות של הביטוי. כדי להימנע מנתונים שגויים, גוגל מתעלם מחיפושים חוזרים ונשנים המבוצעים על ידי אותו משתמש בטווח זמן קצר.

הנה כמה שיטות שיעזרו לכם לשפר את הקידום האורגני באמצעות גוגל טרנדס.

1. ליצור תוכן עונתי

כאשר מדובר בתחומים מסוימים, מגמות עונתיות הן דבר קבוע שבשגרה. אם ניקח לדוגמה עסק המציע שירותי טיולים ותיירות, בדיקה קצרה בגוגל טרנדס מייד מראה לנו שמדובר בתחום עונתי. הביטוי "מלונות" או "בתי מלון" מתנהג בצורה קונסיסטנטית מדי שנה בשנה, ושיא הביקושים כמעט תמיד מגיע בחודשי הקיץ יוני-יולי-אוגוסט.

hotel-search-trends

בהתאם לכך אפשר ליצור עמודי תוכן שעוסקים בהזמנת בתי מלון ביעדים הרצויים לכם, עם מבצעים מיוחדים בעונות שיא הביקוש – או לחילופין לעדכן עמודים קיימים עם תוכן חדש ורלוונטי (עדיף, מכיוון שעמודים ותיקים פועלים טוב יותר מבחינה אורגנית).

דוגמה נוספת יכולה להגיע מעולם הלימודים והאקדמיה, בו ההתנהלות של הסטודנטים נקבעת לפי הסמסטרים השונים. אפשר לראות מתי מחפשים ביטויים כגון "יום פתוח", שבדרך כלל עוסק בימים פתוחים במוסדות לימוד שונים – ולהיערך לכך בהתאם הן ברמת האורגני והן ברמת הפרסום הממומן בגוגל, בפייסבוק, באאוטבריין ועוד.

כמו כן גם חגים ותחלופת שנים הם אפשרות מצוינת להשתמש בטרנדים קבועים. הכינו מראש עמודים בנוסח "טיסות זולות לראש השנה" או "דילים משתלמים 2019", ותוכלו להקדים מראש את הטרנד ועל הדרך להרוויח הרבה יותר טראפיק. אל תמחקו את העמודים; תנו להם לצבור ותק ופשוט עדכנו אותם כל פעם מחדש בהתאם לשנה / חג / מבצע בו אתם מעוניינים.

הערה – בהקשר זה חשוב לזכור שנפח חיפוש גבוה לא תמיד מעיד על פופולריות. אם למשל גילינו שלביטוי מסוים יש 2,400 חיפושים בחודש, אבל גרף הפופולריות שלו בגוגל טרנדס מציג רק קפיצה חדה אחת שהתרחשה באופן חד פעמי, הרי שהקפיצה הזו גורמת להטיה כלפי מעלה בממוצע נפח החיפוש. רק אם גרף הפופולריות מציג טרנד מתמשך לאורך תקופה ארוכה (כמו הגרף של מלונות/בתי מלון), הדבר מעיד על חיפוש גבוה אמיתי.

2. לכתוב על הנושאים הבוערים

בגוגל טרנדס יש אפשרות לראות מהם החיפושים הבולטים שעומדים על הפרק בכל רגע נתון – אירועים פוליטיים או ביטחוניים, אירועי ספורט, סלבס שעשו כך או אחרת וכן הלאה. כמו כן, מצעד החיפושים מראה לכם אילו שאילתות הן הבולטות ביותר נכון לעכשיו. לחיצה על "עוד" בתחתית כל טבלה, תרחיב את היריעה ותאפשר לכם למצוא מגוון נושאים.

trending-searches

נכון, לא תמיד זה מתאים לעסקים קטנים ובינוניים (ואכן, גם לא תמיד לחברות גדולות); אבל כדאי להעיף מבט בנושאים הבוערים בגוגל טרנדס, ואולי אחד מהם לפחות יוכל לשמש אתכם עבור לקוח כזה או אחר.

3. לדעת באילו אזורים יש ביקוש לשירות / מוצר

לא כל שירות או מוצר מתאימים לכל אזור גיאוגרפי (לפחות לא תמיד), וכמובן שהדבר קשור גם לשאלה האם אתם מקדמים עסק מקומי או רשת בעלת סניפים.

לדוגמה, אם יש לכם עסק לאיטום גגות – ודאי יש מועדים מסוימים בשנה בהם הביקוש יהיה גבוה יותר; אך בה בעת יהיו גם אזורים מסוימים בהם הביקוש יהיה גבוה בהשוואה לאזורים אחרים.

בדיקה של 90 הימים האחרונים בגוגל טרנדס, מציגה תמונה מעניינת לגבי הביקוש לשירותי איטום גגות:

geo-trends

מתחת לטבלת האזורים הגיאוגרפיים, ניתן לראות אילו חיפושים נמצאים במגמת עלייה חדה בטווח הזמן שבחרנו. במקרה של איטום גגות, מדובר בשירות מאוד ספציפי שנמצא במגמת עלייה ב-90 הימים האחרונים – זיפות גגות. כלומר, עיקר הלקוחות מחפשים זיפות ולא שיטות איטום אחרות, כגון יריעות ביטומניות. מידע שכזה יכול לעזור לעסק להתארגן הן מבחינה שיווקית והן מבחינה מעשית.

rising-trends

4. לדעת מה גרם לירידה בתנועה האורגנית

גם אם האתר או הבלוג שלכם חווה ירידה בתנועה האורגנית, לא תמיד זה קשור במישרין אליכם ולעבודה שאתם עושים. נפחי החיפוש של ביטויים מסוימים משתנים עם חלוף הזמן, מכיוון שהמשתמשים פחות מחפשים נושאים שקשורים לתחום זה.

לדוגמה, הביטוי "מלגזה חשמלית" ירד ב-4 השנים האחרונות מנפח של 320 חיפושים בחודש לכדי 170 חיפושים – צניחה של כמעט פי 2 בביקוש. זה מעיד על טרנדים בשוק המלגזות, וכנראה על מצב כללי לא הכי טוב. האתר שלכם יכול להיות במקום ראשון בביטוי מלגזה חשמלית, אבל אם נשווה את הטראפיק האורגני שלו למה שהיה לפני שנה-שנתיים או יותר, עדיין נראה צניחה בכניסות האורגניות, וזאת בשל ירידה בכמות החיפושים.

דברים דומים מתרחשים בעקבות צניחה בחיפושי מותג. עסקים בינוניים וגדולים רבים נהנים מכך שהציבור מכיר אותם, והדבר מתבטא גם בכמויות חיפושים מכובדות עבור שם המותג. אבל מה קורה כאשר המותג נדחק לקרן פינה חשוכה מבחינה שיווקית ופרסומית? גם החיפושים של שם המותג צונחים בהתאם.

הנה דוגמה לפופולריות של החברה המוכרת והידועה "סולל בונה" מ-2004 עד היום:

trend-drop

למרות זאת חשוב לזכור שחיפושים בגוגל לא מייצגים את המציאות ב-100%. בעבר גוגל השתמשה בשירותי הטרנדס שלה כדי לנסות ולחזות היכן תתפרץ מחלת השפעת בעולם, וזאת לפי כמויות חיפושים המבוצעות בזמן אמת. פרויקט Google Flu פעל מספר שנים, עד שגוגל הבינה שאין זה מספיק כדי לחזות התפרצויות שפעת בצורה אמינה – והפרויקט נסגר.

5. למצוא ביטויים חדשים ורלוונטיים

חלק ניכר מהחיפושים בגוגל טרנדס מפיקים גם דוחות של שאילתות ונושאים קשורים. אם נחפש את הביטוי "דורבן בעקב" (בעיה רפואית), נקבל מתחת לגרף המגמות גם נושאים נוספים שעליהם אולי לא חשבנו. נושאים אלו יכולים לשמש אותנו ליצירת תוכן נוסף, ועל ידי כך להרחיב את היריעה של האתר.

relevant-trends

אם נשתמש בנושאים הקשורים של גוגל טרנדס יחד עם כלים נוספים, נוכל להגיע לכמות מכובדת של מילות מפתח חדשות. אגב, אחת האופציות הטובות ביותר בנושא זה היא קונסולת החיפוש של גוגל, תחת דוח Search Analytics.

6. לבדוק האם נושא מסוים מתאים לווידאו, חדשות ותמונות

עד עכשיו עסקנו בשאילתות חיפוש במנוע הרגיל של גוגל; אך לעיתים יש נושאים שמתאימים יותר דווקא למנועי חיפוש אחרים של גוגל – כגון יוטיוב, חדשות או תמונות.

מתחת לתיבת החיפוש ניתן לבחור את סוג החיפוש – תמונות, חדשות, קניות ויוטיוב:

trends-search-type

לעיתים נגלה שביטוי מסוים לא אפקטיבי בחיפוש הרגיל, אך רמת הפופולריות שלו ביוטיוב דווקא נמצאת בעלייה. זה יכול לשמש אותנו לקבלת החלטה ליצור את התוכן כסרטון (או חדשות, תמונות וכן הלאה). בהחלט כלי מצוין שיכול להרחיב את אפשרויות התוכן שלנו גם לסוגים נוספים.

תורגם ונערך מאתר HubSpot

תפריט