5 סוגי אופטימיזציות On-page שאסור לחפף בהם

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. 5 סוגי אופטימיזציות On-page שאסור לחפף בהם


אין ספק שקישורים נכנסים היו ונשארו אחד המרכיבים העיקריים והחשובים ביותר בקידום אתרים; אבל במצבים רבים, דווקא מה שקורה בתוך האתר חורץ גורלות.

מאת: עמית אדלר

במהלך שנים רבות יצא לי לבצע מספר פעולות שעל פניו נראות פשוטות, אבל כאלה ששינו את מצבם של אתרים רבים מקצה לקצה. המשותף לרוב הפעולות הללו הוא שהן התבצעו בתוך האתר (On-page), ולא מחוצה לו.

בהקשר זה כדאי לציין שיש כאלו הטוענים שכלל אין צורך בקישורים נכנסים, כל עוד מבצעים אופטימיזציית On-page מסיבית וקפדנית. בעוד שזה בהחלט אפשרי באתרים שכל כולם נתונים לשליטתנו המלאה (אתרי קוד פתוח), באתרים אחרים זה בהחלט לא המצב.

ובכל זאת, הנה כמה ממשימות ה-on-page שעזרו וממשיכות לעזור לי בשיפור משמעותי של מיקומים עד היום.

cog-wheels

1. הוספת עמודים לתפריט הניווט הראשי

חוק ראשון במודל הגולש הסביר טוען שאם זה לא מקבל את הדגש הראוי באתר, זה כנראה לא מספיק חשוב. ואם זה לא מספיק חשוב – אין סיבה שיהיו לו מיקומים בעמוד הראשון בגוגל.

אם העמוד המקודם לא מופיע בתפריט הראשי – ודאו שיופיע כבר מהרגע הראשון.

עמודים ש"מתחבאים" מחוץ לתפריט, מקבלים חשיבות משנית לעומת כאלו שבולטים בנוכחותם. מצבים כאלה הם סבירים בהחלט כאשר מדובר בבלוג או במגזין תוכן מתעדכן; כי הרי אי אפשר להכניס את כל עשרות ומאות המאמרים לתפריט הראשי.

אבל כאשר מדובר בעמודים העיקריים המיועדים לקידום אורגני, אל תעזו לפסוח עליהם והכניסו אותם לתפריט הניווט הראשי כבר בשלבי האופטימיזציה הראשונים. אם יש גם תפריט ניווט משני, ודאו שתתי-הקטגוריות יופיעו גם הן (בדרך כלל רלוונטי לאתרי סחר ופחות לאתרי תוכן ותדמית).

אני לא מבטיח הבטחות, אבל במקרים רבים השינוי הוא חיובי בהחלט. כבר ראיתי שינויי מיקום משמעותיים בעבר, הודות לדבר הזה בלבד.

2. יצירת קישורים פנימיים בתוכן קיים

כמעט בכל פעם שאני מתחיל לבצע אופטימיזציה באתר כלשהו, אחד הדברים הראשונים שאני מחייב את עצמי לעשות הוא לייצר קישורים פנימיים.

זה אולי נשמע פרט שולי בלבד, שהרי בדרך כלל כולם "יודעים" שהקישורים הנכנסים הם שנותנים עבודה; אבל זה לא תמיד מדויק – ולפעמים אף מטעה לחלוטין.

אין ספק שכבודם של הקישורים הנכנסים במקומו מונח. יחד עם זאת, הקישורים הפנימיים הם שקובעים את היררכיית האתר ואילו עמודים יקבלו את מרב תשומת הלב (או "מיץ קישורים" בשפת אנשי ה- SEO).

חשוב ליצור קישורים פנימיים לקטגוריות שאותן אנו מקדמים, ולא סתם לקשר בין עמודים בלי היגיון אסטרטגי כלשהו. בצורה כזו הגעתי למצב שבו שיפרתי מיקומים תוך כמה שבועות בודדים, כמעט בלעדית הודות להוספה מחושבת וקפדנית של קישורים פנימיים.

אל תפסחו על קישורים פנימיים. הם לא דורשים הרבה עבודה והתוצאות באות יחסית מהר.

3. קידום של קטגוריות באתרי סחר (לא של מוצרים)

לעיתים קרובות מדי אנו נתקלים באתרי סחר עם מאות ואלפי מוצרים, אך אותם מוצרים אינם יושבים תחת הקטגוריות שהלקוח רוצה לקדם.

לדוגמה אתר המציע מגוון רחב של מוצרי משרד המחולקים למספר קטגוריות קיימות, אך הלקוח רוצה לקדם גם קבוצת מוצרים המבצעים פעולה נוספת (לדוגמה: מדפסות אלחוטיות). לצערו של הלקוח (ושל איש ה-SEO) אין שום קטגוריה כזו בתפריט הניווט, וכל המדפסות האלחוטיות פשוט מפוזרות ברחבי האתר, תחת קטגוריות אחרות.

בלי ליצור קטגוריה חדשה מסוג "מדפסות אלחוטיות", יהיה קשה עד בלתי אפשרי להתחרות באתרים אחרים הכוללים את הקטגוריה הזו. כמובן שזה תלוי במתחרים מלכתחילה, לכן שווה לבדוק זאת מראש במחקר מתחרים; אבל בגדול – אם הקטגוריה הזו לא קיימת באתר ותחתיה יושבים המוצרים הרלוונטיים, הקידום של אותה קטגוריה יהיה שקול לעלייה לראש מגדל אייפל ברגל, במקום להשתמש במעלית.

4. וידוא הריגה מבחינת רספונסיביות ואבטחה

לעיתים יש אירוניה גדולה מאוד בעולם הדיגיטל – ככל שהאתר נתון לחסדיו של ארגון גדול יותר, כך יקשה עלינו לבצע את השינויים הדרושים לצורכי SEO. זאת לעומת אתרים של עסקים וארגונים קטנים ובינוניים, שם בדרך כלל מדובר במערכות ניהול גמישות יותר (וגם אז זה לא תמיד מבטיח שהקידום יילך כמו שצריך).

אחת הבעיות שאני ממשיך לראות באתרי ארגונים גדולים, הוא חוסר התאמה למובייל לצד חוסר בתעודת אבטחה. העובדה שאולי רוב המשתמשים עדיין נכנסים לאתר בדסקטופ, לא משנה לגוגל כהוא-זה. המובייל שולט, ואם האתר שלכם לא מותאם (ורצוי מאוד שיהיה מותאם לחלוטין, דהיינו רספונסיבי) – אל תתפלאו שאתם לא מצליחים לעקוף את המתחרים.

גם אתרים תקינים לחלוטין קשה מאוד לקדם; אז מה נגיד על אתרים שאפילו התאמה למובייל לא קיימת בהם? אם יש לך סוסיתא, אל תתפלא שאתה לא מצליח לעקוף את הלמבורגיני.

5. האצת מהירות הטעינה

יש מגוון רחב של טכניקות לשיפור מהירות הטעינה באתר, ולא משנה באילו מהן תבחרו להשתמש, העיקר שתצליחו לחתוך כמה שיותר שניות ממהירות הטעינה (במידה שאכן היא חורגת מ-3 שניות בממוצע).

בין השיטות להאצת מהירות האתר:

כיווץ ודחיסה של תמונות כבדות;
הוספת אפשרות של מטמון דפדפן (Browser Caching);
דחיסת קוד (JS/CSS Minifaction);
כיווץ GZIP בשרת האחסון;
רכישת חבילת אחסון איכותית;
איחוד של קובצי JS/CSS לקובץ אחד;
וכן הלאה.

בדרך כלל מדובר בעבודה טכנית לחלוטין, אבל כזו שתוצאותיה חשובות מאוד. מהירות האתר היא גורם משמעותי בגוגל, וחשוב להקדיש לכך את כל הזמן הראוי. אפשר אפילו למצוא בפייבר מומחים שיסכימו לעשות זאת תמורת כמה דולרים, וינקו לכם את האתר מכל הדברים שמעיקים ומכבידים עליו.


לא בטוחים? צריכים עין יותר מקצועית?

צרו קשר ונשמח לעזור לכם >>>

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם