רוצים לדבר? אנחנו כאן





captcha

 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

מחקר 2017: האם בלוגים עדיין מביאים תוצאות?

18 דצמבר

מחקר 2017: האם בלוגים עדיין מביאים תוצאות?


אין ספק שהתוכן הוא המלך הבלתי מעורער, ונעשו על כך לא מעט מחקרים ובדיקות שהוכיחו את יעילותו. אבל האם גם ב-2017 הבלוגים ממשיכים לספק תוצאות?

מאת: עמית אדלר

יש כל כך הרבה דוגמאות לעוצמתו של התוכן, עד שלעולם לא נוכל לכסות את כולן. מדי יום מתפרסמים מעל 2 מיליון פוסטים באתרים שונים בעולם, אלא שכנראה חלק ניכר מהם מיועד לפנאי ולתחביב – ולא ליצירת תוצאות.

במקביל חשוב לזכור שלא רק התוכן עצמו הוא מה שחשוב, אלא גם מה עושים איתו לאחר מכן. אם כל מה שנעשה הוא ליצור תוכן מעולה ואז נשב ונחכה שמישהו יגלה אותו, רוב הסיכויים שזה לא ממש יקרה.

בנוסף ליכולת ליצור תוכן מעולה, צריך לדעת להשקיע לא פחות זמן (ואף יותר) בהפצה, בקידום ובמדידת התועלת. כל זאת כאשר מדובר בבלוגים עסקיים כמובן; החובה הזו אינה חלה על בלוגים שמטרתם אינה עסקית-מסחרית.

מחקר בלוגים 2017


כדי לענות על השאלה אודות יעילותם של בלוגים
, חברת Orbit Media Studios מקיימת סקר בלוגרים שנתי. תוצאות הסקר מושוות לשנים קודמות, ומתקבלת תמונה מקיפה ורחבה יותר.

ב-2017 נסקרו 1,377 בלוגרים, שענו על 11 שאלות בחלוקה ל-3 נושאים עיקריים:

1. שינויים בתהליך הכתיבה:
כמה זמן לוקח לכתוב מאמר לבלוג?
מהי תדירות פרסום הפוסטים?
האם אתם נעזרים בעורכים?
היכן ומתי אתם כותבים?

2. טרנדים בתחום הבלוגים:
מה אורכו הממוצע של מאמר בבלוג?
מה נכלל בתוכן המאמר?
האם מאמרים אורחים היא עדיין שיטה נפוצה?
האם אתם מעדכנים גם מאמרים ישנים יותר?

3. קידום ומדידה:
כיצד בדרך כלל התוכן שלך מקודם?
כל כמה זמן אתם בודקים אנליטיקס?
האם בלוגרים מייצרים תוצאות?

מעניין לשים לב שהרוב המוחץ של השאלות מתייחס נקודתית לבלוגים, ולא לתוכן באופן כללי. אני מניח שזה מכיוון שתוכן מגיע במספר סוגים ופורמטים – כגון סרטונים, תמונות, פוסטים במדיה חברתית וכן הלאה. כאן הדגש ניתן ספציפית על תוכן בבלוגים, שרובו ככולו טקסטואלי והוא נשען על אתרים שאינם מוגדרים מדיה חברתית.

blogging-results

האם תוכן בבלוגים עדיין יעיל גם ב-2017?

הנה עיקר התשובות:

83.3% מהבלוגרים מעידים שהבלוג שלהם מייצר תוצאות לשביעות רצונם (מתוכם: 29.4% תוצאות טובות). 7.3% אינם שבעי רצון מהתוצאות ו-9.4% אינם יודעים.
49% מהבלוגרים שמשקיעים 6 שעות ומעלה בכל פוסט – מעידים על תוצאות טובות יותר.
1,142 מילים הוא אורכו הממוצע של פוסט, כאשר יש קשר בין אורך הפוסט לתוצאות שהוא מייצר. מספרם של הבלוגרים שכותבים יותר מילים פר-מאמר, עולה לאורך השנים.


67% מהבלוגרים
שמפרסמים פוסטים יותר מפעם ביום, מעידים על תוצאות טובות יותר.
58% משלבים יותר מתמונה אחת בפוסטים, 16% משלבים סרטון ו-4% משלבים אודיו. אלו ששילבו סרטון או אודיו (כנראה פודקאסט או פורמט אחר) מדווחים על תוצאות טובות יותר.
כמעט 47% משלבים תוכן בצורת רשימה ("מעל 25 שיטות לבניית קישורים").


55% מהבלוגרים
מעדכנים תוכן ישן, מה שמגדיל ב- 74% את סיכוייהם לקבל תוצאות טובות. אם מומחה ה-SEO בריאן דין עשה מזה אימפריה, מי אנחנו שנגיד אחרת.
פי 2 יותר בלוגרים עובדים עם עורכים לעומת 2014, ויש להם סיכוי של 43% לקבל תוצאות טובות הודות לכך.
השימוש בקידום תוכן ממומן צמח פי 5 לעומת 2014; האפיק שגדל הכי הרבה בטווח השנים הללו.


47.71% מהבלוגרים
המעידים על תוצאות טובות מייחסים אותן לשיווק משפיענים, 44.37% לפרסום ממומן לסוגיו, 36.45% לשיווק במייל, 35.56% לקידום אורגני ו-29.7% למדיה חברתית.
רק 34.5% מהבלוגרים לא משתמשים במאמרים אורחים בשום צורה. הרוב משתמשים בשיטה והמספר גדל בכל שנה.
רק כשליש מהבלוגרים בודקים את נתוני אנליטיקס שלהם כל הזמן. קצת קשה להעיד על "תוצאות" בלי נתונים, לא?

עד כאן רוב הממצאים (פסחתי על כמה שנראו פחות רלוונטיים).

רגע לפני סיום

יש לזכור שכל בלוגר מגדיר "תוצאות" בצורה אחרת, כך שלא באמת ניתן לדעת במה מדובר. ייתכן שעבור בלוגר מסוים תוצאה טובה תהיה יותר תגובות ושיתופים, לעומת בלוגר אחר שאצלו החשיפה האורגנית היא החשובה או דווקא החזר השקעה.

מה שחשוב הוא שרוב הבלוגרים מחשיבים את תעשיית הבלוגים ככלי יעיל ונושא תוצאות. לנו אין בכך שום ספק – יעילותו של התוכן בעסקים משתפרת והולכת, ומשמשת במגוון רחב של אפיקים: ממדיה חברתית לסוגיה, המשך בקידום תוכן באאוטבריין וטאבולה וכלה בקידום אתרים.

בכל אחד מהאפיקים הללו, שיחד מהווים חלק ניכר מתעשיית הדיגיטל, יש שימוש מסיבי בתוכן; והתוכן הזה חייב לשאת עמו תוצאות, אחרת אין בו טעם.

תפריט