רוצים לדבר? אנחנו כאן






 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

ניהול מוניטין עשה זאת בעצמך: 8 טיפים שחובה להכיר

04 מרץ

ניהול מוניטין עשה זאת בעצמך: 8 טיפים שחובה להכיר


כאשר הדיגיטל הוא למעשה ה"פה לאוזן" המודרני, מוניטין שנבנה משך שנים רבות יכול להיהרס תוך כמה רגעים. זה לא אומר שצריך לחכות שלובי ידיים – יש מה לעשות.

מאת: עמית אדלר

מאז שהגיעו לעולם מנועי החיפוש והרשתות החברתיות, ידנו קלה יותר על ההדק. כל מורת-רוח, ולו הקטנה ביותר, מוצאת את דרכה לעשרות, מאות ואלפי עיניים בוחנות. לעיתים זה עלול אף להגיע לכדי הרס מלא ומחלט של עסקים קטנים, שספגו אש ולא ידעו כיצד להתמודד עם הבעיה.

ובכל זאת יש מה לעשות – הן מהפן המניעתי המתמשך, והן מהפן המיידי לטיפול בבעיות נקודתיות. הנה כמה המלצות לניהול מוניטין שכדאי ואף חובה להכיר.

ניהול מוניטין עשה זאת בעצמך

1. מרבה נכסים – מרבה מוניטין

כלל אצבע בניהול מוניטין באינטרנט – ככל שיש יותר נכסים דיגיטליים, כך ניתן לשמור על המוניטין הדיגיטלי ביעילות. הנכסים חייבים להתעדכן על בסיס שבועי לפחות, כדי שלא ייעלמו בשטף הקבוע של האינטרנט. הנה כמה מהנכסים המומלצים להקמה ולתחזוק:

אתר אינטרנט – ייהרג ובל יעבור. האתר חייב לשאת את שמכם המלא, ולכלול לפחות עמוד אודות המפרט אודותיכם. אם אפשר להקים ולתחזק כמה אתרים כאלה, כאשר כל אחד מהם עוסק בתחום נקודתי אחר הקשור אליכם – טוב אפילו שבעתיים. למשל, אם אתם עורכי דין אפשר להקים אתר נפרד עבור כל אחד מתחומי מומחיותכם, עם שמכם המלא כמובן.

גוגל לעסק שלי – קובייה גדולה ובולטת עם שמכם המלא ופרטיכם האישיים, בהחלט תביא תועלת מבחינה מיתוגית (וגם עסקית). מדובר באימות חד פעמי דרך גוגל, שלאחריו יופיע פרופיל GMB באופן תמידי בתגובה לחיפוש שמכם. חשוב לציין שפרופיל GMB מאפשר לאחרים לכתוב עליכם ביקורת שלא ניתנת להסרה, אך אם יש לכם חשד סביר שמדובר בהכפשה לא מוצדקת – ניתן לפנות לגוגל.

רשתות חברתיות – לא פחות חשוב מהאתר הוא ניהול שוטף של דפי מדיה חברתית, כאשר ראש וראשון להם בישראל הוא פייסבוק ולאחריו לינקדאין, טוויטר וכן הלאה (בהתאם לסוג הלקוח). בהקשר הזה יש לשים לב לתגובות ולחוות הדעת המופיעות בפייסבוק, ולתת להן מענה הולם (אל תתעלמו מהן).

ערוץ יוטיוב – ככל שיהיו יותר סרטונים איכותיים ומעניינים עם שמכם המלא, כך ניתן יהיה לקדם אותם בתוצאות החיפוש. אומנם זה דורש יותר השקעה, אבל זה בהחלט יכול להשתלם במצבים בהם דרושים נכסים נוספים שידחקו תוצאות בעייתיות.


טיפ של מומחים
– הימנעו מלכתוב או מלשתף תוכן בעייתי תחת שמכם המלא. זה תמיד עלול לחזור אליכם בעוד כמה שנים, באיזו תוצאת חיפוש הזויה משנת תרפפ"ו. רוצים להשתלח ברשת? עשו זאת בשם בדוי.

ranking

2. הקמת עמוד עם הביטוי הבעייתי

טקטיקה מעולה לטיפול בתוצאת חיפוש ספציפית, היא להקים באתר שלכם עמוד חדש עם אותו ביטוי בעייתי בדיוק.

נשמע מגוחך?
אז זהו שלא ממש.

הקמה של עמוד זהה בנכס משלכם, תסייע להציג את הצד שלכם בסיפור. בכל פעם שמישהו יחפש את השאילתה הבעייתית, הוא יגיע – בין היתר – גם לעמוד שלכם, שמשרת את מטרותיכם.

לדוגמה, אם גיליתם חיפוש בעייתי בנוסח "ישראל ישראלי רמאי" – הקימו עמוד זהה באתר/ים שבבעלותכם. כמו בכל קמפיין קידום אתרים, גם פה יש לוודא שהביטוי מופיע בנקודות אסטרטגיות בעמוד: טייטל, מטא תיאור, כתובת URL, כותרות משנה, גוף התוכן וכן הלאה.

ההבדל הוא שבעמוד החדש תצטרכו להבהיר כבר מההתחלה שמדובר בהכפשה. למשל, כדאי לכתוב כבר בטייטל: "ישראל ישראלי רמאי? כל האמת מאחורי ההכפשה"

במטא תיאור כדאי להסביר בקצרה (עד 250 תווים) מדוע מדובר בסיפור מצוץ מהאצבע, וכך גם בתוכן העמוד עצמו. אם תעשו עבודה טובה, כולל בניית קישורים לעמוד החדש, בסופו של דבר העמוד שלכם עשוי לעקוף את העמוד הבעייתי.

3. פרסום ממומן בגוגל

המודעות הממומנות הן דרך מצוינת לתפוס עוד שטח בתוצאות החיפוש של גוגל. מכיוון שמדובר בשמות של בני אדם פרטיים או עסקים, העלויות לקליק יהיו בדרך כלל נמוכות ואפילו אפסיות.

הקידום הממומן מקבל משנה חשיבות בגלישה מסמארטפונים, שם הוא תופס הרבה יותר נפח-מסך לעומת מחשבים רגילים, ויש לגלול הרבה יותר למטה כדי להגיע לתוצאות אורגניות.

יחד עם פרופיל גוגל לעסק שלי שהוזכר קודם לכן, אתר הבית ונכסים נוספים – ניתן להגיע לשליטה במחצית מדף התוצאות במובייל (ואף יותר).

4. כתיבת ערך בוויקיפדיה

מכיוון שוויקיפדיה היא אחד המקורות האמינים ביותר למידע ברשת, אם תצליחו לשלב שם ערך על שמכם – זה בהחלט יסייע למיתוג האישי שלכם.

החיסרון היחיד והגדול ביותר בוויקיפדיה, הוא שערכים מהסוג הזה לרוב נמחקים כמעט באותה מהירות בה הם מפורסמים; זאת מכיוון שאין בהם ערך אנציקלופדי.

מומלץ לחפש מישהו בעל ניסיון בהקמה של ערכים בוויקיפדיה (אפשר לעשות זאת בקבוצות פייסבוק ייעודיות). כדאי לדרוש מראש לראות ערכים כאלה שהוקמו בעבר, ועדיין חיים ונושמים גם לאחר כמה חודשים או שנים.

talking-about

5. פרסום חוזר באתרים הבעייתיים

האם התוצאה הבעייתית נמצאת באתר חדשות או אתר תוכן ידוע אחר? אל תמתינו יותר מדי, פנו לאותו אתר בדיוק עם כתבת יח"צ נגדית בתשלום.

זה עשוי לעלות לכם כמה אלפי שקלים פר-כתבה, אבל זה בהחלט יכול לעשות את העבודה ולדחוק את הידיעה הבעייתית אל מחוץ לעמוד הראשון בגוגל. אם כתבה אחת לא תספיק, קנו עוד אחת (ועוד אחת, עד שהתוצאה הבעייתית תידחק אחורה).

דגש עיקרי לפרסום יעיל של כתבות מהסוג הזה, הוא ששמכם המלא חייב להופיע בכל המיקומים האסטרטגיים בכתבה: טייטל ומטא תיאור (שאותם רואים בגוגל), ולאחר מכן גם בכותרת הראשית, בתקציר, בתגיות (אם יש) וכמובן גם בתוכן העמוד מספר פעמים.


טיפ של מומחים
– באתר החדשות News1 ניתן להעלות כתבות בחינם. פעלו בהתאם להנחיות האתר לצד הדגשים שמניתי בפסקה הקודמת, ובמידה שהכתבה תאושר תהיה לכם עוד תוצאת חיפוש חיובית הנושאת את שמכם.

6. בניית קישורים לנכסים שלכם

כל אחד מהנכסים הדיגיטליים הנמצאים בבעלותכם, צריך לשמש ככלי בקמפיין המוניטין שלכם. לפיכך רצוי מאוד שלא להסתפק רק בבניית הנכסים ו/או בעדכונם השוטף, אלא גם לבנות ולייצר קישורים ממקורות חיצוניים אל הנכסים הדיגיטליים הללו – האתר/ים שלכם, הפרופילים החברתיים, הכתבות החיוביות שרכשתם בכסף וכן הלאה.

כל קישור נכנס שיחזק את הנכסים שלכם, יתרום את חלקו לדף התוצאות הרצוי לכם בגוגל.

7. דיווח לגוגל

האם התוצאה הבעייתית מופיעה גם בהשלמות האוטומטיות של גוגל?
ניתן לדווח על כך באמצעות הקישור הקטן בפינתה התחתונה של תיבת ההשלמות:

דיווח על השלמות אוטומטיות בגוגל

לאחר שמקליקים על הדיווח, ניתן להמשיך גם אל דף העזרה המשפטית של גוגל בנושא בקשות הסרה.

בהקשר לכך ראוי להזכיר גם את חוק "הזכות להישכח" (Right To Be Forgotten), שנוצר על ידי בית הדין של האיחוד האירופי במאי 2014. מאז היוולדו גוגל מדווחת על עשרות אלפי בקשות הנשלחות מדי חודש באירופה, עם אחוזי היענות משתנים בהתאם למקרה הנדון.

בישראל החוק אינו תקף, מה שמאלץ רבים לפנות לחברות לניהול מוניטין או (כצעד אחרון) לבתי המשפט.

8. פנייה ישירה למקור הבעיה

בין שמדובר בהכפשה בוטה שאין לה אחיזה במציאות ובין שלא, כמוצא אחרון יש באפשרותכם לפנות לאתר המציג את התוכן הבעייתי ולדרוש הסרה מיידית.

קחו בחשבון שאם מדובר בגוף תקשורת או תוכן גדול ומוכר, חומת הסירוב בה תיתקלו תהיה גדולה ואולי אף תיאלצו להגיע לערכאות משפטיות. לפעמים צירוף מכתב מעורך דין כבר בפנייה הראשונה, יוצר את הרושם הדרוש ומזרז את פתרון הבעיה.

רגע לפני סיום

טוב שם משמן טוב, כמאמר הפתגם הידוע, וכפי שראינו ממש לא חייבים לחכות לרגע האחרון או להגיע לבית משפט. כל אחד יכול לנקוט בפעולות יזומות לשימור שמו הטוב באינטרנט, או לעלות שלב ולקבל שירותי מיתוג אישי מבעל מקצוע.


צריכים ייעוץ בנושא המוניטין האישי שלכם?

נשמח לסייע לכם על כוס קפה >>>

תפריט