רוצים לדבר? אנחנו כאן





captcha

 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

שיפור הטראפיק האורגני עם מדגיש הנתונים של גוגל

08 אוגוסט

שיפור הטראפיק האורגני עם מדגיש הנתונים של גוגל


אחת הדרכים הטובות להגדלת הטראפיק האורגני, בלי להזיז אפילו מיקום אחד, היא לשפר את אחוז ההקלקות. כך תעשו זאת עם מדגיש הנתונים של גוגל.

מאת: עמית אדלר

מהם הפרמטרים הגורמים למשתמש להקליק על תוצאת-חיפוש מסוימת? מן הסתם מדובר במספר לא מועט של אלמנטים. זה יכול להיות יתרון ייחודי (UVP) שאף תוצאה אחרת לא מציעה; תוצאת חיפוש מודגשת שנראית שונה מהרגיל ובולטת לעין; הלך רוחו של המשתמש ברגע החיפוש; המכשיר ממנו מתבצע החיפוש ועוד.

rich-snippets-markup


הדגשת תוצאות חיפוש בדרך ייחודית ובולטת
, מסייעת להגדיל את אחוז ההקלקות ולהביא יותר טראפיק אורגני לאתר. אחת הדרכים הטובות ביותר להדגיש ולהבליט תוצאות חיפוש, היא באמצעות קודי Schema.

יש מאות ואלפים של סכמות שונות, אך רק חלק קטן מאוד מוצג בצורה ויזואלית לעיני המשתמש. מרגע שהצלחנו לתייג את תוצאות החיפוש שלנו, בכל צורה שלא תהיה, השגנו יתרון לעומת מתחרים שלא עושים זאת.

חשוב לציין שהדגשת תוצאות חיפוש לא משפיעה ישירות על מיקומים, ולא מהווה פרמטר באלגוריתם החיפוש של גוגל. ובכל זאת, תוצאת-חיפוש מודגשת יכולה להעלות את כמות הנכנסים לאתר, פשוט מכיוון שהיא בולטת לעומת תוצאות אחרות.

ניתן לומר שהדגשת תוצאות מנצלת את הפסיכולוגיה האנושית לטובת האתר.

כוכביות ביקורת

איך מטמיעים Schema באתר?

כדי שנוכל להדגיש ולהבליט את תוצאות החיפוש שלנו, צריך להוסיף קודי סכמה לאתר (רובם ככולם נמצאים באתר schema.org לשימוש חופשי). כדי להוסיף את הקודים דרושים ידע ומומחיות לא מעטים, ולכן גוגל מציעה פתרון מהיר ויעיל לא פחות: מדגיש הנתונים (Data Highlighter).

אומנם מדגיש הנתונים של גוגל מוגבל אך ורק לכמה צורות בודדות של סכמות, ובוודאי לא כולל את כל מאות ואלפי הסוגים האפשריים; אבל היתרון העיקרי שלו הוא ממשק ניהול נוח וידידותי.

לחילופין אפשר לעשות זאת גם עם תוספים, במידה שהאתר מבוסס על מערכות קוד פתוח. לדוגמה – ניתן להוסיף כוכביות ביקורת (המוצגות בתמונת המסך הראשונה) באמצעות תוסף וורדפרס בשם KK Star Rating.

הדגשת תוצאות חיפוש במדגיש הנתונים

כדי להשתמש במדגיש הנתונים של גוגל, עלינו לאמת את האתר בקונסולת החיפוש. מרגע שיש לנו אתר מאומת, האפשרות הזו פתוחה בפנינו בתפריט הניווט האנכי.

חשוב לזכור שהכלי של גוגל מדגיש תוצאות חיפוש אך ורק בגוגל, ולא במנועי חיפוש אחרים. אם אתם מעוניינים לבצע הדגשה גורפת בכל מנועי החיפוש, יהיה עליכם להטמיע את הסכמה בצורה ידנית באתר.


שלב 1

אם לא בוצעו הדגשות ידניות אחרות, יופיע סרטון הדרכה לצד הכפתור הכחול "התחל להדגיש", עליו יש להקליק כדי להתחיל בתהליך.

מדגיש הנתונים של גוגל


שלב 2

לאחר שבחרנו להתחיל את תהליך ההדגשה, תופיע חלונית קטנה בה נצטרך להדביק את כתובת העמוד שאותו אנו רוצים להדגיש. ניתן להדגיש עמוד אחד בלבד או גם עמודים דומים לו, וכך בעצם התיוג מתבצע על ידי גוגל בצורה אוטומטית.

אחרי שבחרנו את סוג העמוד להדגשה והאם מדובר בעמוד זה בלבד או גם בעמודים דומים לו, יש לבחור את סוג המידע להדגשה.

הזנת כתובת עמוד במדגיש הנתונים


שלב 3

מקליקים על התפריט הנפתח ובוחרים את סוג המידע שאנו מעוניינים להדגיש. אלו הן כל האפשרויות נכון לעכשיו, ויש להניח שגוגל תמשיך להוסיף עוד אופציות בחלוף הזמן:

אירועים
ביקורות ספרים
יישומי תוכנה (אפליקציות)
מאמרים
מוצרים
מסעדות
סרטים
עסקים מקומיים
פרקים בתוכניות טלוויזיה

בחירת תיוג להדגשה


שלב 4

לצורך הדוגמה, נבחר לתייג את עמודי האתר תחת "עסקים מקומיים" (מתאים כמובן לעסקים קטנים ובינוניים ולא לרשתות או לארגונים). בצורה כזו נוכל ליידע את גוגל בוודאות מוחלטת שמאחורי האתר שלנו עומד עסק.

מרגע שביצענו את הבחירה והתחלנו את תהליך ההדגשה, נגיע למסך שמציג לנו את העמוד המדובר – לצד תפריט אנכי שמראה לנו מהו הסימון שבחרנו. כשמדובר בתיוג של עסק מקומי, שדות החובה הם שם העסק, כתובת וטלפון (כל שאר השדות הם רשות).

ראשית נסמן עם העכבר את שם העסק, ובתפריט שייפתח נתייג אותו תחת "שם":

תיוג שם עסק מקומי במדגיש הנתונים

לאחר מכן נסמן עם העכבר את הכתובת בנפרד ונבחר "כתובת", ולבסוף נתייג גם את הטלפון תחת "טלפון". כך זה אמור להיראות בתפריט הצדדי (במקרה הזה הוספנו גם את כתובת האתר):

תיוג עסק מקומי במדגיש הנתונים

לאחר שסיימנו נקליק על כפתור הסיום האדום בראש העמוד. כדי להאיץ את הסריקה בגוגל, מומלץ לשלוח את העמוד או את מפת האתר לסריקה חדשה.

במקרה הזה תייגנו רק עמוד אחד, מפני שהוא היחיד שמכיל את כל המידע הדרוש באותו עמוד. במקרים אחרים נידרש לתייג סט של עשרות ומאות עמודים, כמו למשל במצבים של אתרי סחר המציעים מוצרים.

במצב כזה לא נעבור עמוד-עמוד ונתייג אותם ידנית. לאחר שתתייגו מספר עמודים בודדים, מדגיש הנתונים של גוגל יבין לבד את התבנית ויתייג באותו אופן גם את שאר העמודים בעלי תבנית זהה. הנה דוגמה לתיוג מחירים באתר סחר, כפי שמופיע בתוצאות של גוגל:

תיוג מחירים בתוצאות החיפוש

אתר שמציג את מחיר המוצר כבר בתוצאות החיפוש, מגדיל את הסיכויים שמשתמשים יקליקו עליו לעומת אתרים ללא התיוג האמור.

רגע לפני סיום

כפי שציינתי כבר בהתחלה, מדגיש הנתונים של גוגל מיועד למי שאין לו גישה לניהול האתר או חסר את הידע הטכני הדרוש להטמעת סכמות. למרות המגבלה המוטלת עליו בדמות מספר מצומצם מאוד של תיוגים לבחירה, אין ספק שקלות השימוש והמהירות בה התוצאות מופיעות בגוגל – הופכות אותו לכלי אפקטיבי בהחלט.

למרות זאת אני אישית ממליץ ללמוד כיצד להטמיע סכמות בצורה ידנית (Hard Coded). מלבד העובדה שתלמדו מיומנות מקצועית חדשה, לא תצטרכו להסתפק רק באפשרויות המוגבלות שמציע הכלי של גוגל.

תפריט