אסטרטגיית השיווק של עסקים בדיגיטל כוללת פעמים רבות קידום ממומן ביוטיוב. בין יתר פלטפורמות השיווק, שמצליחות להניב תשואות נאות ואפקט שיווקי יעיל ואיכותי, גם יוטיוב החלה לתפוס נתח משמעותי, וגורפת רווחים נאים מכלל המפרסמים, כנראה הודות לעובדה, שבשנים האחרונות סרטוני הוידאו מושכים יותר ויותר תשומת לב מקהל הגולשים, ונראה שהמגמה הזו הולכת להתחזק. 

מאת: רועי בן ארי

למעשה, היא עוד לא קרובה אפילו לשיאה. מומחי רשת מעריכים, שבשנה הקרובה הסרטונים ברשת ימשכו כ- 80% מכלל תעבורת האינטרנט. מדהים לא?

3 עובדות מעניינות על אתר יוטיוב:

  • יוטיוב הוא האתר השלישי הנצפה ביותר ברחבי העולם
  • זהו מנוע החיפוש החזק ביותר אחרי גוגל
  • בכל דקה עולים לאתר סרטונים באורך של למעלה מ- 500 שעות וידאו

 

מה הופך את הסרטונים לכל כך אהודים?

זה לא חדש, ששיווק באינטרנט חייב לכלול תוכן איכותי, רלוונטי ובעל ערך לגולש, ולא מפתיע לגלות שתוכן איכותי יכול להגיע גם באמצעות סרטונים. למעשה הגולש פעמים רבות מעדיף את סרטוני הוידאו, כיוון שהם דורשים ממנו השקעה נמוכה של אנרגיה וריכוז ביחס לצריכת תוכן כתוב, ביחוד כשהוא לחוץ בזמן, ורוצה לקבל תוכן מהר כאן ועכשיו. התוכן בסרטונים הוא נגיש, וניתן לקבל אותו במקביל לביצוע פעולות אחרות, ניתן לנוע בו קדימה ואחורה, לעצור אותו ולחזור אליו כשרוצים, וכשהוא מצולם, ערוך ומוגש נכון, גם כיף וקל לצרוך אותו.

חלק גדול מהסרטונים המועלים ליוטיוב מוצגים גם במנוע החיפוש של גוגל, לה היא שייכת (2 מתוך 5 סרטונים ליתר דיוק), הנפוצים שבהם כוללים קליפים מוזיקלים, מתכונים, מדריכים בסגנון "how to…" וסקירות מוצר.

קידום ממומן ביוטיוב – מה זה נותן לנו?

קידום ממומן באתר יוטיוב יכול לשרת מספר מטרות עבור המפרסם:

  • ייצור חשיפה לסרטונים בקרב קהלים מוגדרים, המאפשר לחשוף את הקהלים לשירותים ו/או מוצרים שאנו מספקים און הגדלת המודעות לפעילותנו.
  • יצירת העדפה בקרב הגולשים למוצר אותו אנו משווקים על פני המתחרים בשוק.
  • הבאת תנועת גולשים איכותית לאתר והשגת לידים לאחר צפייה בסרטון.
  • הגדלת מספר הצפיות ושימוש בסרטון למטרות ויראליות לצורכי שיווק והפצה של רעיונות, מסרים, שירותים וכדו'.

פורמטים לפרסום מודעות

לבחירת המפרסמים 4 פורמטים שונים לפרסום ביוטיוב, המשרתות מטרות שונות:

In search – המודעות בפורמט זה מופיעות כאשר הגולש מחפש אחר סרטונים בתוך שורת החיפוש של יוטיוב. הפורמט הזה די זהה לחיפוש בגוגל. המודעה הזו מומלצת כמעט תמיד, כיוון שבאופן סטטיסטי היא מייצרת הרבה הקלקות מאוד איכותיות, אך מסיבה זו מחירן לקליק גבוה באופן יחסי.

In display – המודעות בפורמט זה מופיעות בתוך סרטונים רלוונטים או לצידם. במקרה זה ניתן ליהנות משילוב של תנועת גולשים איכותית לבין כמות גבוהה של הקלקות רלוונטיות בעלות סבירה באופן יחסי, ולכן היא מאוד מומלצת ונפוצה.

In state – המודעות בפורמט זה זמינות עבור שותפים עסקיים של גוגל, ומופיעות בתוך סרטוני הצפייה. הצופים רשאים לבחור בין צפייה בסרטון לבין צפייה בפרסומת בתוך הוידאו הנבחר. המודעות הללו מביאות להקלקות סבירות, אך לעיתים קרובות מפריעות לחוויית הצופה כיוון שהן מפריעות לו בעת הצפייה בסרטון שהוא ביקש לראות.

In stream – המודעות בפורמט זה רצות באופן אוטומטי לפני סרטונים אחרים באתר, ובידי הגולש האפשרות לדלג עליהן בתום 5 שניות מרגע תחילתן. הצפייה בסרטון נספרת רק במידה והגולש המשיך לצפות במודעה בתום 5 השניות הללו. המודעות האלו מומלצות כשרוצים לייצר כמות גדולה של חשיפות לסרטון, אך בדומה לפורמט הקודם, גם כאן עלול להתעורר אאנטגוניזם מצד הגולש, ולכן חשוב מאוד ליצור פתיחה מעניינת ומפתה. איכות הצפיות במודעות הללו אומנם נמוכה יותר, אך הן מתווספות למונה הצפיות, והתשלום עבורן מתבצע רק לאחר שהגולש צפה בהן לא פחות מ- 30 שניות.

מכל אפיקי השיווק נראה שבשנה הקרובה היוטיוב יתפוס את המפרסמים חזק. אם אתם עדיין לא שם, הגיע הזמן לבחון אילו סוגי סרטונים נכון להפיק עבור העסק שלכם, ויפה שעה אחת קודם.

תפריט
נגישות