הפעולות שמביאות להצלחת העסק שלך – בניית אתרים ושיווק באינטרנט

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. הפעולות שמביאות להצלחת העסק שלך – בניית אתרים ושיווק באינטרנט

אם אני צריך לבחור 2 תחומים, שלא ניתן להפריד ביניהם כשמדברים על שיווק העסק, הם יהיו בניית אתרים ושיווק באינטרנט. אין ספק שכל עסק בימינו זקוק לשניהם, ושילוב נכון בין בניית אתר מראייה שיווקית ושיווק נכון של האתר בפרט ושל העסק בכלל ברחבי הרשת יכולים לבדם להניב תוצאות משמעותיות ואיכותיות בכל תחום עסקי.

מאת: רועי בן ארי

בניית אתר מנקודת מבט שיווקית

כיום לא מספיק שיהיה לך אתר, כיוון שהוא עלול להיבלע ברשת כמו דג קטנטן באוקיינוס עצום. האתר שלך חייב להיות מקודם, ועל מנת לעשות זאת נכון, כדאי להתחיל במלאכת אפיון אתרים, שמטרתה לבחון את סל השירותים שהעסק מציע או המוצרים שהוא מוכר, וכיצד הם יוצגו באתר. כמו כן, חשוב לבדוק כיצד אלו ישווקו ברשת לאחר מכן, ולצורך העניין דרוש ידע מעמיק בעולם השיווק הדיגיטלי. חשיבות מכרעת קיימת לניראות האתר, לנגישות ולרספונסיביות, כיוון שכולם משפיעים באופן ניכר על חוויית המשתמש. עוד כדאי להדגיש את חשיבות איכות ורלוונטיות התוכן שבאתר, כדי למנוע נטישת משתמשים.

להתאים את אמצעי השיווק לצורכי המשתמשים

כלי השיווק, שהוא אתר האינטרנט חייב להתאים למכשירים השונים, ומאחר ואנו חיים בעידן, שבו מרבית המשתמשים ניגשים לקבל מידע או לבצע החלטת רכישה דרך המכשיר הנייד, כדאי לוודא, שהחברה שבונה לך את האתר תתמחה בבניית אתרים רספונסיביים.

שיווק באינטרנט לעסק ולאתר

שיווק העסק שלך בדיגיטל נעשה לפני הכל באמצעות שיווק האתר, שכולל 4 פעולות עיקריות:

  1. ביצוע אופטימיזציה לקידום אורגני, שמטרתו להביא את האתר למקומות הגבוהים בגוגל בצורה טבעית (לא ממומנת).
  2. שיווק תוכן מהאתר באמצעות בניית תכנים בעלי ערך באמצעות בלוג, סרטונים, אינפורמציה רלוונטית אודות העסק והמוצרים או השירותים שהוא מציע ועוד. אלו יפורסמו גם ברחבי הרשת (כולל הרשתות החברתיות) ויפנו אל האתר לביצוע עיסקה, קבלת מידע נוסף, השארת פרטים וכדו'.
  3. בניית נוכחות במדיה החברתית למשיכת משתמשים חדשים לאתר ושמירה על קשר עם לקוחות קיימים.
  4. פרסום ממומן על גבי שטחי הפרסום של גוגל או במודעות, שיופיעו בראש תוצאות החיפוש.

לא די בקידום אתרים לעסקים על מנת לשווק את העסק, וכדאי להשתמש בדרכים נוספות כולל תחזוק נכסים דיגיטליים נוספים כמו דפים עסקיים ברשתות החברתיות, פרסום דפי נחיתה, הפצת תוכן באתרים וברשתות, פרסום סרטונים ומדריכים, ניוזלטר ועוד. אין נוסחה מנצחת לכל העסקים, אך בחינת מטרות העסק והקהלים אליו העסק פונה יכולה לתת תמונה די ברורה באשר לאפיקים בהם כדאי להשקיע.

אני תמיד ממליץ לאמץ לפחות 2-3 אפיקי שיווק, הפונים לקהלים שונים, לתפעל אותם באופן עקבי, להזינם בתכנים בעלי ערך לקהל הנחשף אליהם (לעיתים מדובר בתכנים שונים עבור קהלים שונים) וליצור במשתמשים עניין, סקרנות ורצון לקבל מידע נוסף. כך ניתן להפנותם אל אתר האינטרנט ולתת מענה לצרכים נוספים שלהם.

כמו כן, מומלץ תמיד להפנות את המשתמשים אל מדיות נוספות בהם אתם מפרסמים, כדי לחשוף אותם לתכנים נוספים בעלי ערך עבורם, להעמיק איתם את מערכת היחסים ולחזק את הנכסים הדיגיטליים שברשותכם.

מסקנה – הכל מתחיל באתר האינטרנט שלך

שירותי בניית אתרים צריכים לכלול כמה פרמטרים חשובים, ביניהם רספונסיביות, נגישות, עיצוב מעניין ומתאים לטובת מיתוג העסק וחוויית המשתמש, מהירות גלישה, אופטימיזציה לקידום בגוגל והבנה שיווקית. לכל מרכיב חלק חשוב בפאזל השלם, וכולם יחד ישיגו לך את התוצאה הרצויה בדרך המהירה והטובה ביותר. בניית אתרים טובה חושבת קודם כל שיווק, ועם נקודת המוצא הזו תוכל להשיג אתר עם נראות טובה ואופטימיזציה מעולה, שלישיית הזהב שתוביל את העסק שלך להצלחה עסקית באמצעים דיגיטליים.

תפריט
נגישות