הניסוי החדש של צוקרברג – מודעות ברשת החיפוש לטובת קידום בפייסבוק לעסקים

  1. ראשי
  2. קידום ממומן
  3. הניסוי החדש של צוקרברג – מודעות ברשת החיפוש לטובת קידום בפייסבוק לעסקים

פייסבוק תמיד להוטה לנסות רעיונות חדשים למדיה הדיגיטלית, והפעם יצאה בניסיון נועז, והחליטה לבדוק מודעות חיפוש בענפים נבחרים בארה"ב ובקנדה במסגרת קידום בפייסבוק לעסקים.

מאת: רועי בן ארי

הפעם הראשונה, שבה ניסתה פייסבוק להציג תוצאות ממומנות בשנת 2012, לא נחלה הצלחה גדולה, אך ייתכן שזה מאחר שהניסוי לא נמשך זמן רב. הפעם, פייסבוק מציגה מחדש מודעות חיפוש בתוצאות החיפוש של הרשת החברתית וב- marketplace, ובוחנת אפשרות חדשה, באמצעותה יוכלו חברות לעשות קידום בפייסבוק.

אז מה כולל (או לא כולל) הניסוי החדש של צוקרברג?

עד כה הוחלט לבחון קבוצה קטנה של מותגים וחברות מסחר גדולות בתעשיות הרכב, המסחר האלקטרוני והקמעונאי בארה"ב ובקנדה. המפרסמים יכולים לבחור את מיקומן של "תוצאות החיפוש" במנהל המודעות, ולעת עתה הם אינם מחויבים על המיקום הספציפי אותו בחרו. מפרסם יכול להפעיל כעת מודעת חיפוש מבלי להפעיל תחילה מודעה לעדכון חדשות.

טרם נוצרה האפשרות למקד את המודעות למילות מפתח ספציפיות או לביטויים בשלב זה, אך בשלבים מתקדמים של הניסוי עשוי נתון זה להשתנות, אם וכשתיפתח אפשרות הפרסום באמצעות מודעות החיפוש לעסקים נוספים.

כמו כן, סרטונים אינם נתמכים בשלב זה, והמודעות המתפרסמות הן מודעות עדכון חדשות בפורמט של תמונה או קרוסלה בלבד. בנוסף, מודעות, שמיועדות לרשת החיפוש, לא מופיעות במחשבים הנייחים, ומתלווה להן תווית ברורה של התג "ממומן", שמסייעת למשתמשים להבין מדוע הם נחשפים אליהן. נכון לעכשיו משתמשים יכולים לבטל את הצטרפותם להצגת המודעות או להסתירן באופן זמני.

מטרתה של פייסבוק בשלב זה הוא לבדוק את המודעות שמיועדות לרשת החיפוש בפני קהל נבחר לפני שהתוכן יתגלגל למפרסמים נוספים ברחבי העולם, ומסיבה זו טרם פורסמו צילומי מסך של תצוגת המודעות.

האם קידום בפייסבוק לעסקים עתיד לאיים על גוגל?

אין ספק, שזהו מהלך מעניין מצד פייסבוק, ואני מצפה לניסויים דומים נוספים בעתיד הקרוב מהרשת החברתית הגדולה הזו. אף על פי שגוגל נחשבת לפלטפורמה חזקה ועוצמתית בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי בכלל ופרסום ממומן בפרט, נראה שפייסבוק אינה נרתעת מתחרות, ולא תתנגד להוסיף להכנסותיה ממפרסמים.

נכון לשנת 2018, נאמדים הכנסותיה של גוגל מפרסום ממומן ביותר מ- 33 מיליארד דולר ברחבי העולם, ולכן אין זה מפתיע, שפייסבוק מחפשת דרכים נוספות להגדיל את בסיס המשתמשים שלה, בייחוד לאור העובדה שבכל יום נערכים יותר ויותר חיפושים. אומנם לא כל החיפושים הללו הם מסחריים, אך שווה לנצל את הפופולריות שלהם.

בינתיים פייסבוק לא מהווה איום ממשי על גוגל, ועדיין לא ברור אם הניסוי הזה יתגלגל במהירות לכל הארצות והמפרסמים. עם זאת, ניתן לקבל אינדיקציה באשר לתוכניות העתידיות של פייסבוק, ומהן לא ניתן להתעלם.

חשוב להבין, שבשלב הביטא, חברות רבות ישאפו להתנסות בפלטפורמה החדשה שמציעה ופייסבוק, ועובדה זו עלולה להפריע לגוגל, אם כי באופן זמני, לפחות בשלב זה. פייסבוק נחשבת לרשת חברתית יציבה וחזקה, ולא צריכה להיות לה בעיה להרחיב את שירותיה גם בשטחים חדשים. נקודה שמעניין לבחון, היא הצגת מודעות חיפוש ב- marketplace, שיכולה לשפר את טקטיקות השיווק של המסחר האלקטרוני בפלטפורמה.

בקרוב על המסך פייסבוק VS גוגל

שנת 2019 צפויה להיות מעניינת כששני הטיטאנים גוגל ופייסבוק יעמדו זו מול זו, ואני סקרן לראות כיצד הניסוי יתקדם, ומתרגש לגלות שאולי נולדת פלטפורמה אטרקטיבית נוספת עבור פרסום בפייסבוק לעסקים.

תפריט
נגישות