רוצים לדבר? אנחנו כאן






 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

כיצד חיפוש באתר יכול לשפר מחקר מילים, UX והמרות

21 אוגוסט

כיצד חיפוש באתר יכול לשפר מחקר מילים, UX והמרות


כ-30% מהנכנסים לאתרי מסחר מבצעים חיפוש פנימי (בהנחה שיש תיבת חיפוש), אך יתרה מזאת – למשתמשים שמבצעים חיפוש באתר יש פי 5 יותר סיכוי לבצע המרה.

מאת: עמית אדלר

כשמישהו מתעניין במשהו – ויהיה זה מידע לשמו, שירות או מוצר – הוא יבצע חיפוש כדי להבין במה מדובר. עצם החיפוש מעיד על נכונות כלשהי לבוא באינטראקציה עם האתר; אינטראקציה שעשויה להסתיים בתוצאה הרצויה. דבר זה נכון הן במנועי חיפוש והן באתרים עצמם.

אומנם חיפוש פנימי באתר כלשהו תמיד יהיה בהיקף קטן יותר לעומת יכולתו של מנוע חיפוש, אך המטרה נשארת זהה – למצוא את המידע הדרוש; וכשמדובר באתר עסקי או מסחרי, מציאת המידע הדרוש חיונית מאוד להשלמת המרה (ליד, רכישה, הזמנה וכן הלאה).

יתרונותיה של תיבת חיפוש באתר

עוד אין לכם תיבת חיפוש באתר?

למה אתם מחכים? רוצו להתקין, בין שמדובר באתר תדמית ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באתר מסחר.

אם עצם החיפוש באתר שלכם משמעו שאנשים קרובים יותר לבצע המרה, זה לא משהו שאתם כבעלי עסק או חברה יכולים להרשות לעצמכם לפספס.


כל חיפוש באתר פותח עוד דלת למוחו של המשתמש, ומאפשר לכם לתפוס כמה ציפורים במכה אחת:

להבין מה המשתמש רוצה בזמן אמת ובאופן כללי.
להתאים את האתר ביעילות גדולה יותר לרצונות המשתמש.
לשפר את חוויית המשתמש (UX) ואת השימושיות בכלל.
למצוא מילות מפתח חדשות שכלל לא חשבתם על קיומן.
לשפר מיקומים בגוגל ואת הנראות האורגנית של האתר.
להגדיל את אחוז ההמרות באתר.


איך מגיעים אל כל הטוב הזה? פשוט מאוד:

ראשית מוודאים שיש תיבת חיפוש באתר. זה יכול להיות משהו מובנה שמנהל / מעצב האתר יבצעו בעצמם, או שניתן להתקין תוסף חיפוש (אם מדובר באתר קוד פתוח) או את תיבת החיפוש של גוגל.

שנית ניגשים לחשבון האנליטיקס של האתר, ומוודאים שאפשרות המעקב אחר חיפושים אכן מופעלת (admin >>> view settings):

הפעלת מעקב אחרי חיפושים באתר

לאחר מכן תידרשו להוסיף פרמטר המציין את העובדה שמדובר בחיפוש פנימי באתר.

בדוגמה הזו: www.website.co.il?search=blabla

הפרמטר search מציג את הביטוי שחיפש המשתמש: blabla

אפשר להוסיף עד 5 פרמטרים כאלה לבחירתכם.

הוספת פרמטר חיפוש באנליטיקס

איך יודעים איזה פרמטר להוסיף?
פשוט מאוד – מבצעים חיפוש באתר ורואים איזה פרמטר מופיע בכתובת העמוד המוצגת בדפדפן.

מרגע זה והלאה, אנליטיקס יציג את כל השאילתות שמשתמשים חיפשו באתר שלכם:

דוחות חיפושי האתר באנליטיקס

שיפור ושדרוג מחקר המילים

ברגע שתיכנסו לדוחות החיפוש באתר, תוכלו מייד לראות אילו ביטויים שולטים בכיפה ובמה כדאי להתמקד. כמו כן רוב הסיכויים שכמעט תמיד תמצאו ביטויים שעליהם כלל לא חשבתם, או שלא ידעתם שמהווים חלק מהחיפושים בתחום.

נשמע מוזר?

צריך לזכור שגם בגוגל, בין 15% ל-20% מהחיפושים הם למעשה שאילתות חדשות לגמרי – שלא בוצעו מעולם. גם כלי מילות המפתח של גוגל לא מציג את הביטויים הללו, ועוד ביטויים רבים אחרים שאפשר למצוא למשל בהשלמות האוטומטיות, בתחתית דפי תוצאות החיפוש וכן הלאה.

מה עושים עם כל אותם חיפושים בדוח? מוסיפים אותם לעמודי המוצרים והקטגוריות הרלוונטיים באתר; משלבים אותם בתוכן הנוסף באתר (בלוג / מגזין / מאמרים). ככל שתעשירו את האתר בביטויים נוספים, רלוונטיים לתחומי העיסוק של האתר, כך תגדילו את הנראות האורגנית שלו במנועי החיפוש בכלל, ובגוגל בפרט.

שיפור UX ושימושיות

אם יש ריבוי של חיפושים בנושא מאוד מסוים (למשל "נעלי גברים נייק"), זה בהחלט רמז עבה להתעניינות משתמשי האתר בנושא. הרמז העבה הזה יכול לעזור לכם בשיפור חוויית המשתמש והשימוש באתר.

כיצד בדיוק? ריבוי החיפושים בנושא מסוים, הוא אור ירוק להבלטת הנושא בצורה מודגשת יותר. אם עד היום קטגוריית "נעלי גברים נייק" לא הייתה בולטת דיה בתפריט הניווט, זה הזמן להוציא אותה לתפריט הראשי ואולי אפילו להדגיש אותה בצבע לעומת שאר הקטגוריות.

אותו דבר נעשה עם הנושא השני הכי מחופש באתר, הנושא השלישי וכן הלאה. כל הנושאים הללו מעידים על רצון המשתמש, ואם ניתן להם את מה שהם מחפשים – כך ייטב למשתמש, לאתר ולעסק העומד מאחוריו.

גם אם חלק ניכר מהחיפושים באתר הם ביטויים רחבים מדי (למשל: "נעליים"), תמיד תוכלו להעמיק את מחקר המילים בנושא הזה, להפיק ביטויים נוספים ולספק למשתמשי האתר תוכן, מוצרים ושירותים רלוונטיים.

נקודה נוספת הקשורה לשיפור חוויית השימוש באתר – תיבת חיפוש היא בעצם איתות למשתמש: "אני מזמין אותך לקצר תהליכים ולמצוא בדיוק את מה שאתה צריך". באתרים קטנים זה אולי פחות קריטי, אבל מה קורה באתר בינוני של מאות ואלפי עמודים, או השם ירחם – באתרי ענק של מאות אלפי ומיליוני עמודים?


האם באמת תטריחו את המשתמשים לעבור קטגוריה-קטגוריה עד שימצאו את מה שהם רוצים?
זה הכי לא ידידותי למשתמש שיש.

תיבת חיפוש קטנה בווידג'ט צדדי או בחלק העליון באתר, תאפשר למצוא הרבה בזמן אפסי. יש לא מעט מותגים גדולים יחסית, שלא השכילו להוסיף תיבת חיפוש באתר, והם מגבילים את המשתמשים שלהם רק לחיפוש קטגוריאלי מובנה מראש.

אז אם כבר הוספתם חיפוש קטגוריאלי, עשו לעצמכם ולמשתמשים טובה – תוסיפו גם חיפוש חופשי. זה יעשה לכם (ולחוויית המשתמש) רק טוב.

שיפור המרות

כפי שציינו בהתחלה, עצם העובדה שמשתמש מבצע חיפוש באתר שלכם – כבר מעידה על נכונות לבצע המרה (פי 5 לעומת משתמש אחר). אם נעקוב אחרי חיפושי המשתמשים וניישם אותם באתר בצורה יעילה, נוכל להגדיל את הסיכוי להמרה בפעם הבאה שאותם משתמשים יחזרו אלינו.

איך בדיוק?

אומנם הם עדיין לא בגדר "לקוח קיים", אבל כאשר הם כבר מודעים לקיומכם והתחילו לבצע חיפושים באתר – משמע שהם רואים באתר שלכם מקור אמין. ככל שאתם מוכרים וידועים יותר, כך גדולים סיכוייכם ליהנות מיותר המרות באתר – לעומת אתרים שכמעט אף אחד לא מכיר. יש אתרים רבים המציעים מוצרים למכירה אונליין, אבל למעשה רוב המכירות מתבצעות בסופו של דבר בטלפון – ורק מיעוטן באתר עצמו.

אם אתם לא איביי, עלי אקספרס או זאפ – יהיה לכם יותר קשה לשכנע את הגולשים לקנות מכם ישירות באתר, גם אם הם כבר הגיעו אליכם. אנשים אוהבים ומעדיפים מותגים, מכיוון שהם משדרים אמינות כלשהי (תגידו מה שתגידו על שנאת מותגים, הנתונים מראים אחרת). אז אם המשתמשים כבר "נתפסו ברשת" הזו, ועל כך מעידים החיפושים שלהם באתרכם, יהיה קל יותר למכור להם. את זאת נעשה באמצעות שיווק מחדש (רימרקטינג) בגוגל או בפייסבוק.

לסיכום

כמעט מכל אלמנט באתר שלכם אפשר להפיק תובנות, וחיפוש פנימי לא שונה מכך. השקעה של כמה דקות בהוספת החיפוש והפעלת המעקב באנליטיקס, תניב לכם רווחים נאים בהחלט (ולא רק בכסף).

תפריט