רוצים לדבר? אנחנו כאן






 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

כך סייענו לעסק קטן להתחרות בגדולים ממנו בגוגל

07 ספטמבר

כך סייענו לעסק קטן להתחרות בגדולים ממנו בגוגל


אתם בעלי עסק מנוסים, וכבר יצא לכם לעשות שיווק דיגיטלי בפורמט כזה או אחר. אתם אפילו יודעים מה זה "גוגל לעסק שלי" (גוגל פלוס לשעבר) ויש לכם פרופיל מאומת.

אז למה לעזאזל המתחרה תמיד מצליח להופיע בביטוי שלכם, בעוד שאתם נדחקים החוצה?

מאת: עמית אדלר

אם אתם עוסקים בשיווק דיגיטלי, ובמיוחד אם מדובר בקידום אתרים אורגני, אין מצב שלא שמעתם על גוגל לעסק שלי (Google My Business). בתחילת דרכו הוא היה עיר רפאים נטושה ושוממת, אבל לאט לאט הפך לדפי זהב של העסקים בגוגל – בארץ ובכל העולם.

בארצות הברית התחום הזה סופר-תחרותי לא פחות מקידום אורגני רגיל, ואולי אפילו יותר. קידום לוקאלי הוא לפעמים המוצא היחיד של עסקים קטנים, שאין להם יכולת להתחרות בענקים השורצים בתוצאות האורגניות.

כך גם בישראל. הנה דוגמה לשלושת תוצאות המפה שמופיעות בתגובה לחיפוש "מלון בוטיק בצפון". כאן בדרך כלל לא תראו את המותגים הגדולים, אלא את העסקים הקטנים והבינוניים.

(ניכר כי גוגל עדיין לא מבדיל בין צפון הארץ לצפון תל אביב. בועה כבר אמרנו?)

קידום לוקאלי בגוגל לעסק שלי

מקרה שהיה

אחד הלקוחות שלנו – איש חד-עין ובעל היגיון בריא – אמר לנו: "אני יודע שגוגל עוקב אחרי הסמארטפון של הלקוחות שלי, ורואה שאני נותן להם שירות בהרבה מקומות – אבל לא בכתובת המאומתת. אולי בגלל זה הגוגל פלוס לא מופיע בביטוי שלי?"

לרגע הרמנו גבה לשמע הניתוח המבריק (והבלתי צפוי, יש להגיד), אבל זה נשמע הגיוני.

הרי לא סתם גוגל מציין במפורש ובזמן אמת מתי מגיעים לקוחות לבתי העסק השונים. הוא באמת עוקב אחרי כולנו ומציין את שעות העומס והשפל בפרופיל GMB של העסק:

שעות פעילות פופלריות בגוגל לעסק שלי

אז התחלנו לחפור אצל המתחרים שלו, שכן הופיעו תחת הביטוי הדרוש.

מסתבר שגם הם, מעצם היותם עסקים הפועלים באותה נישה בדיוק, נותנים שירות ללקוחות שלהם לא בהכרח בכתובת שאותה אימתו בגוגל לעסקים. אז למה הם מופיעים בתגובה לשאילתה והלקוח שלנו לא?

מיותר לציין (אבל נציין בכל זאת) שפרופיל ה- GMB חייב להיות מאומת, אחרת כל המאמצים שלנו יהיו לשווא.

זקוקים לעזרה בקידום הפרופיל או שמצאתם פרופיל על שם העסק ללא אימות? פנו אלינו ונשמח לעזור.

 

מכאן והלאה כבר נדרשה בדיקה מעמיקה יותר, וכך היא בוצעה ב-10 שלבים:

1. האם הקטגוריה הראשית נכונה ומייצגת את העסק? הקטגוריה הראשית היא החשובה ביותר, ומומלץ לדייק בה ככל שניתן. מצאנו כי המתחרים מתויגים תחת קטגוריה קצת שונה ממנו, ולכן מייד שינינו גם את הקטגוריה שלו בהתאם. כמובן שהוספנו עוד כמה קטגוריות-משנה רלוונטיות, כדי לתת חיזוק לעוד כמה תחומים.

2. האם יש ביקורות בפרופיל והאם הן חיוביות או שליליות? ביקורות גולשים נחשבות לאמינות אצל למעלה מ-80% ממשתמשי האינטרנט, ומן הסתם גם אצל גוגל. מתוך עשרות ביקורות שכולן מהללות ומשבחות את העסק, רק אחת הייתה שלילית (כנראה במטרה לפגוע) – ובעל העסק הגיב בהתאם. בהחלט לא מספיק כדי לחולל נזק, במיוחד עם ציון ממוצע של 4.9. כמו כן גוגל אוסף ומציג בפרופיל גם ביקורות ממקורות נוספים, כגון דפי פייסבוק ואגרגטורים אחרים.

ביקורות גולשים בגוגל לעסק שלי

3. האם GMB מופיע בגוגל בתגובה לחיפוש שם העסק? פרופיל גוגל שלא מופיע בתגובה לחיפוש מותג, מעיד על בעיה. יש להתחבר לפרופיל ולוודא ששם העסק המדויק מופיע בכותרת הראשית (ראו גם סעיף 8 בהמשך).

4. האם שם הפרופיל מכיל את הביטוי המדויק? אומנם הפרמטר הזה פחות קריטי, אך גם במקרה הזה – הפרופיל כולל גם את הביטוי המדויק שבו אנו רוצים להופיע. אל תספימו יותר מדי, כי זה עלול לחזור אליכם בהפוכה.

5. האם יש תמונות בפרופיל? בבדיקה מהירה של כמה שניות הובהר שיש די והותר תמונות, וכולן מרשימות מאוד (העסק פועל בתחום ויזואלי שבו למראה יש רושם ראשוני מיידי, כך שתמונות איכותיות הן חובה).

6. האם יש חיבור לאתר העסק מתוך פרופיל GMB? במקרה הזה כן. אל תוותרו על מילוי כל הפרטים בפרופיל העסק. זה יסייע לכם לקבל יותר פניות מלקוחות פוטנציאליים, אם בטלפון ואם ככניסות לאתר העסק.

7. האם הפרופיל מחובר לאתר העסק? בהחלט כן. בעבר היו מוסיפים לו כל מיני פרמטרים, בהתאם לחשיבות שרצינו לתת – rel=publisher אם מדובר בפרופיל עסקי, וכן rel=author אם מדובר בפרופיל אישי. כיום אין לכך כל חשיבות, ולכן הרשינו לעצמנו להתעלם מהנתון הזה.

8. האם פרטי NAP מופיעים בצורה תקינה? שם העסק (Name), הכתובת (Address) והטלפון (Phone) הם שלושת הפרטים החשובים ביותר בכל קידום לוקאלי; קצת אחרי הקטגוריה הראשית ולפני הביקורות. הפרטים חייבים להופיע באותה צורה בדיוק גם בפרופיל GMB, גם באתר העסק המקושר לפרופיל וגם באינדקסים מובילים כגון דפי זהב, 144 ואחרים.

בבדיקה מדגמית מצאנו שהעסק שינה מיקום בעבר, מכיוון שהכתובת בדפי זהב ובאינדקסים נוספים הייתה עדיין הכתובת הישנה. דבר זה הוא קריטי ביותר ועלול למנוע הופעה של הפרופיל בתוצאות החיפוש, גם הוא מאומת וגם אם יש לו מאות ביקורות חיוביות. אפילו בפייסבוק שלו הופיעה הכתובת הישנה, אז כמובן שתיקנו את כתובת העסק ברוב המקומות הדרושים (עדיין מחכים לעוד כמה מקומות שיבצעו את השינוי).

9. האם פרטי NAP מופיעים במקום בולט ונגיש באתר? כן, אבל חלקית. בעמוד צור קשר הופיעו הפרטים המלאים, אבל כדי לתת להם משנה-תוקף החלטנו להוסיף אותם גם ב-Footer, כדי שירוצו רוחבית בכל האתר. כך נותנים חיזוק למיקום שמופיע בשאר הנכסים הדיגיטליים ברשת.

10. האם יש אינדקסים/אתרים נוספים בהם ניתן להוסיף את פרטי העסק? ככל שיש ריבוי של אזכורי NAP במקורות רלוונטיים, כך ייטב לקידום הפרופיל הלוקאלי של העסק. מצאנו עוד כמה אינדקסים נוספים, וגם בהם הקמנו כרטיס עסק עם הפרטים המדויקים. אפשר לעשות זאת גם באתרים אחרים, כגון בעמוד ממליצים עם שם העסק, הכתובת והטלפון. מצוין לתדמית ומעולה לקידום.

קידום לוקאלי בגוגל

סוף דבר – הצלחנו

כשבוע לאחר כל הפעולות הללו (שנמשכו שעתיים שלוש בביצוע שני אנשים במקביל), ראינו שהעסק מופיע בחבילת הלוקאל בתגובה לחיפוש הביטוי הרלוונטי. רוב הסיכויים שהמכשול העיקרי להופעת הפרופיל, היה חוסר ההתאמה באזכורי ה- NAP של העסק במקורות החיצוניים השונים.

יידענו את בעל העסק, שכתב לנו מייל תודה עולץ (וארוך, כהרגלו). כמובן שאין ערובה לכך שהפרופיל יופיע בכל פעם ובכל חיפוש, אך ככל שנחזק אותו כך נגדיל את החשיפה לעיניהם של יותר לקוחות פוטנציאליים.


נתקעתם עם גוגל לעסקים? דברו איתנו >>>

 

תפריט