רוצים לדבר? אנחנו כאן






 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

רוצים ללמוד קידום אתרים? מעל 14 מקורות שחובה להכיר

14 נובמבר

רוצים ללמוד קידום אתרים? מעל 14 מקורות שחובה להכיר


אז החלטתם שקידום אורגני מעניין אתכם ובא לכם להרחיב אופקים. איך לוקחים את זה כמה צעדים קדימה, ועושים מזה גם מקצוע ששכרו בצדו?

מאת: עמית אדלר

אם יש טיפ אחד שאני יכול לתת כבר עכשיו – סוג של כלל אצבע לשיווק דיגיטלי באופן כללי – הוא שצריך רעב מתמיד ללמוד דברים חדשים, להתעדכן ולהתנסות. גם אחרי כמעט עשור בתחום כל כך דינמי, אני נמצא עם אצבע תמידית על הדופק; אחרת אתם עלולים לגלות שנשארתם בחוץ.

לצערי הרב אין מקור אחד שמכסה באמת הכול. אומנם הרשימה הבאה היא רק קצהו של קוץ, אך היא בהחלט מספיקה כדי לתפוס נתח נכבד מיומו של כל אחד.

כך תלמדו לקדם אתרים

מקורות באנגלית

עם כל הפטריוטיות המתבקשת, המקורות הטובים ביותר והראשונים לגלות את כל ה"סודות" – הם בחו"ל. שם התעשייה גדולה פי כמה וכמה מאשר בארץ, וכגודל התעשייה – כך גודל מקורות המידע.

Search Engine Land
האורים והתומים של תעשיית השיווק במנועי חיפוש. המפלצת הזו מכילה כמעט הכול על שיווק דיגיטלי, בדגש על מה שקורה בגוגל ובבינג: חדשות, סקירות עומק, מדריכים וכל מה שדרוש. העורך הראשי לשעבר, דני סאליבן, עזב את משרתו באתר לטובת משרה חדשה בגוגל לא מזמן – רמז לגבי סמכותו של האתר בנושאים בהם הוא עוסק.

Search Engine Journal
עוד מגזין-על בתחום ה- SEM (משמעו "שיווק במנועי חיפוש", שבעצם אמור לכלול גם SEO אם חושבים על כך לרגע). גם פה תמצאו חדשות, כתבות מעמיקות, מדריכים, מאמרי אורח ועוד.

Moz
חברה של כ-100 או 200 עובדים שמייצרת ומספקת כלי תוכנה בתחום השיווק. כמה מהכלים של מוז היו מהראשונים להתקיים בתחום, ובהם בודק הקישורים (אחרי מות הכלי של יאהו, ז"ל), סרגל כלים לניתוח אתרים וכן כלים מתקדמים יותר בתשלום. כמו כן באתר יש בלוג עשיר בכתבות עומק מרתקות, מדריך SEO וקהילה גדולה של מומחים.

The SEM Post
אתרה של ג'ניפר סלג, המספק בעיקר ידיעות חדשותיות על המתרחש בעולם השיווק הדיגיטלי, לצד סקירות וכתבות עומק מדי פעם. בהחלט מקור מצוין לכל מיני שינויים קטנים וחשובים, שלעיתים חומקים גם מעינו של המעודכן שבמשווקים.

Search Engine Round Table
אתרו של איש הדיגיטל בארי שוורץ, שידוע בסקירותיו אודות כל פיפס (ולפעמים בהגזמה) שמשתחרר בנושא גוגל, כולל פרשנויות של ציוצים, כנסים וסרטוני האנג-אאוט של אנשי גוגל עצמם. לעיתים מדובר בידיעות ממש קצרות של פסקה או שניים, ולעיתים במאמרים יותר מעמיקים. במקביל בארי מנהל גם סוכנות דיגיטל בשם Rusty Brick.

Neil Patel
אחד מעשרת אנשי השיווק המובילים בעולם לשנת 2014, לפי פורבס. עד גיל 30 הקים במו ידיו שתי חברות מצליחות בתחום האנליטיקס שהפכו אותו למיליונר (KISS Metrics, Crazy Egg), וכיום מתחזק באדיקות שני אתרים מעולים המוקדשים רובם ככולם ל-SEO אבל גם לנושאים נוספים. כמו כן בעלים של סוכנות Neil Patel Digital המספקת שירותים ללקוחות. רוב המידע הטכני הטוב ביותר שזכיתי לגעת בו בשנים האחרונות, מגיע מהאיש רב-הפעלים הזה.

Backlinko
בריאן דין הוא עוד מומחה SEO ותיק, שמספק מאמרי עומק לאנשים המעוניינים לקדם אתרים. כל כולו של האתר לא עולה על 40 עמודים, אבל הוא מקבל כ-100,000 כניסות בחודש – וזאת משום שבריאן פשוט מעדכן את התוכן הקיים כל הזמן, ומחזק אותו עם קישורים חדשים. מעבר לכך הוא מציע גם קורסים למעוניינים להעמיק שבעתיים בתחום.

Viper Chill
האתר של גלן אולסופ מלא בעצות-חכמים לזיהוי פוטנציאלים בשוק הדיגיטל, ולהפיכתם לכסף כמה שיותר מהר – בייחוד בתחום ה- SEO. אחד המאמרים הטובים ביותר שלו עוסקים ברשת אתרים שהצליחה להשתלט על תוצאות גוגל בתחומים סופר תחרותיים, בעוד גוגל מעלים עין מהקנונייה. לבחור יש גם אתרים ופרויקטים נוספים, ובהם gaps.com ואחרים. שווה קריאה.

SEO By The Sea
דמיינו שיכולתם להציץ לכמה רגעים למוחו של גוגל, ולהבין מה באמת האנשים שם מתכננים… אז עם האתר של ביל סלוצקי אפשר להפסיק לדמיין. האיש עוקב באדיקות מטרידה אחרי כל פטנט שמופק ונרשם לטובת גוגל, ומפיק מכך פוסטים טכניים שיורדים לחקר האמת. אחת מתגליותיו המרתקות ביותר הייתה שגוגל מסוגל "לראות" מה מתרחש בתוך מבנים סגורים, באמצעות סמארטפונים ורשתות אלחוטיות.

HubSpot
ענק השיווק באמצעות תוכן, שמספק כלי תוכנה מתקדמים לשיווק, למכירות ולהצלחה עסקית. אומנם חלק מהתכנים עוסקים גם ב-SEO, אך רוב רובו של האתר מוקדש ל- Inbound Marketing וכן ל- Content Marketing. באתר יש מגוון רחב של מדריכים חינם, שמהם ניתן ללמוד רבות בשלל תחומי הדיגיטל. כמו כן עמוד הסטטיסטיקות שלהם משמש מקור לא אכזב לתכנים מעניינים.

Measure School
איך עוקבים אחרי טפסים חמקמקים באתר? איך מטמיעים אנליטיקס Ecommerce? ומה זה לעזאזל תג מנג'ר? על כל השאלות הללו (ומעבר לכך) עונה באדיבות ג'וליאן, עם הדרכות וידיאו ממוקדות ולעניין. בזכותו למדתי לתפעל את תג מנג'ר בצורה הטובה ביותר, וכיצד ליישם מעקבים חדשים באמצעות הבנת ההיגיון מאחורי התהליך שאחריו רוצים לעקוב.


אין זמן וסבלנות לעבור אתר-אתר? תכלס!

באתר Hobo Web מרוכזים במקום אחד כמה מהמקורות שצוינו לעיל.
Zest.is הוא תוסף פרי פיתוח ישראלי, שיסכם ויציג שלל מקורות בדפדפן שלכם.

elearning

מקורות בעברית

אי אפשר לעבור לסדר היום בלי להזכיר כמה מהאתרים הישראלים, שמנגישים את תחום הקידום במקצועיות. מחלקם למדתי כמה וכמה דברים שאני מיישם עד היום.

Askpavel
אחד האתרים הראשונים בעברית בנושא SEO, אם לא הראשון שבהם. האתר הוקם ומנוהל על ידי פבל ישראלסקי, יזם סדרתי ובעליה של אנגורה מדיה – קבוצת חברות המספקות שירותי SEO, PPC, סושיאל, תוכן ועוד.

דניאל זריהן
באמצעות תוכן מעולה והתמדה עיקשת, הצליח דניאל לחצוב את דרכו למקום הראשון בגוגל בביטוי הנחשק "קידום אתרים" – וכשקוראים את הבלוג שלו גם מבינים למה. יש לו סגנון כתיבה ייחודי, הוא מדבר בגובה העיניים (ולפעמים יורד גם מתחת לגובה המותניים) וההסברים שלו מקצועיים, קולחים ויעילים.

יזמניק
האתר של דימה קגנוביץ' עוסק בעיקר בשיווק באמצעות תוכן, לצד נושאים נוספים כגון אסטרטגיה שיווקית, יזמות ועוד. ציטוט מהאתר מבהיר בדיוק למה שווה לקרוא שם הכול: "אני לא כותב הרבה, אבל כשאני כותב אלו בדרך כלל המאמרים הכי מקיפים ופרקטיים בעברית על שיווק ויזמות דיגיטלית." בהחלט.

פופטין
חברה קטנה ומטריפה שעשתה מהפך בתחום הפופ-אפים בישראל, ככלי אפקטיבי לשיפור המרות באתרים. הבלוג באתר מוקדש לשיווק דיגיטלי באופן כללי, אך יש גם כמה מאמרים בנושא SEO שמומלץ לקרוא.


חייבים תשובה מקצועית כאן ועכשיו?

המקורות הבאים אינם אתרים אלא קבוצות פייסבוק, שבלעדיהן היה קצת קשה יותר להסתדר:

מקצועני פרסום באינטרנט – בניהולה של מיכל מורנו.
הכול על גוגל אנליטיקס – בניהולו של נתן קריידרמן.
גוגל תג מנג'ר ישראל – בניהולו של שוקי מן.
והרשימה גדולה…

certified

בונוס – קורסי קידום אתרים

אם בכל זאת אתם אנשים של למידה מרוכזת ושיטתית; כאלה שמעדיפים לשבת בכיתה מסודרת, ולתת למומחים ליצוק בכם את התכנים הדרושים – תשמחו לדעת שיש בארץ כמה וכמה אפשרויות מכובדות בהחלט.

HackerU
מכללת האקריו ידועה במסלולי הלימוד הטכנולוגיים שלה, וגם על SEO היא לא פוסחת. המסלול ללימודי שיווק באינטרנט – בראשותו של דניאל כהנוב – כבר העביר תחת ידיו מאות סטודנטים וסטודנטיות, עם סיוע במציאת מקום עבודה בסיום הלימודים.

Askpavel Academy
מכללת אסקפבל, גם היא מבית אנגורה מדיה, מציעה מספר מסלולי לימוד מותאמים אישית, המבטיחים ללומדים 100% פרקטיקה (ולא רק תיאוריה), כולל התנסות מעשית בקידום אתריהם שלהם במהלך הלימודים.

ג'ון ברייס
אחת המכללות הוותיקות בישראל בתחומי הטכנולוגיה, מציעה גם קורס קידום אתרים מזה שנים רבות, בניהולו המקצועי של ג'קי סויקיס מבית SEO Simple.

גביש פתרונות אינטרנט
קורס ה-SEO של עמית מלכי גם הוא בין הוותיקים בתעשייה, עם תוכנית לימודים עשירה, מגוונת והכי חשוב – מתעדכנת תמידית. בנוסף עמית מציע גם קורס SEO אונליין – בחינם >>>


ניתן גם ללמוד אחד-על-אחד בקורסים אישיים
עם כמה וכמה מומחים, ובהם שמוליק דורינבאום, עידן בן-אור ואחרים. כל קורס יכול להתנהל בהתאם לזמן שלכם.

רגע לפני סיום

כפי שציינתי בהתחלה זה רק מגרד את פני השטח, וזאת כי השתדלתי להתרכז כמה שיותר במקורות שעוסקים בעיקר ב-SEO. יש מומחי דיגיטל שאוספים ידיעות ותכנים ממאות מקורות שונים, אם כי לי אישית לא ברור איך נשאר להם זמן לקפה. אני מקווה שהרשימה שהבאתי כאן תסייע לכל מי שמתעניין בקידום אתרים – הן כתחביב, אך בעיקר כמקצוע.

מה עדיף בקידום אתרים: שכיר או עצמאי? >>>

תפריט