רוצים לדבר? אנחנו כאן






 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

מחקר: כמה זמן לוקח לקדם אתר לדף הראשון בגוגל

23 נובמבר

מחקר: כמה זמן לוקח לקדם אתר לדף הראשון בגוגל


שאלת השאלות, לא ככה?

אם היה לנו שקל עבור כל פעם ששאלו אותנו את השאלה הזו, כבר היינו קונים אי ויוצאים לפנסיה.

מאת: עמית אדלר

אז איך בעצם אפשר לענות על שאלה כזו, כשברור וידוע שכל מיקום בגוגל נקבע על ידי מאות פרמטרים?

לחברת Ahrefs יש מסד נתונים גדול מאוד על מיקומיהם של מיליוני ביטויים שונים, במגוון רחב של שפות. כדי להבין מה דרוש על מנת להגיע ל-10 התוצאות הראשונות בגוגל, נבדקו 2 מיליון ביטויים בעשירייה הראשונה – והנתונים בהחלט מעניינים.

חשוב לזכור שמדובר במתאמים סטטיסטיים בלבד, שאין ביניהם קשר ישיר או סיבתי בהכרח. כמו כן תוצאות המחקר נכונות בעיקר לגבי גוגל.קום, וייתכנו שינויים והבדלים לעומת גוגל בישראל.

כמה ותק צריך?

דפים שהתברגו בעשירייה הראשונה הם בני שנתיים לפחות, בממוצע: אלו שהגיעו למקום הראשון הם בני כמעט 3 שנים בממוצע, ואלו במקום העשירי הם בני שנה ו-7 חודשים בממוצע.

ותק עמוד ממוצע בעשירייה הראשונה בגוגל

רק 22% מהדפים שנוצרו בטווח של שנה, הצליחו להגיע לעשירייה הראשונה בגוגל. זה אומר שרוב הדפים (78%) צריכים להיות בני יותר משנה כדי לעשות זאת. ככל שהדפים והאתר ותיקים יותר, כך גדלים סיכוייהם להתברג גבוה יותר. רק 1% מהדפים בני שנה ומטה מצליחים להגיע למקום הראשון, וכמעט 3% למקום החמישי.

ותק עמוד ממוצע בעשירייה הראשונה בגוגל

כמה זמן זה לוקח?

כדי לענות על השאלה הזו, נבחרו באקראי 2 מיליון דפים שנסרקו לראשונה שנה לפני המחקר (תחילת 2017). לאחר מכן נבדקה היסטוריית המיקומים של כל מילות המפתח.

התוצאה?

רק 5.7% מכל 2 מיליון הדפים הצליחו להתברג בעשירייה הראשונה תוך שנה, עבור מילת מפתח אחת לפחות. אתרים עם דירוג דומיין גבוה היו מוצלחים יותר בעניין הזה.

כמה עמודים הגיעו לעשירייה הראשונה תוך שנה

לאחר מכן החוקרים ירדו לרזולוציות נקודתיות יותר, ובדקו כמה מהר אותם 5.7% מהדפים הצליחו להגיע משום מיקום לעשירייה הראשונה. מסתבר שרובם עשו זאת תוך 61 עד 182 יום (בין חודשיים לחצי שנה).

רגע לפני שאתם קופצים ואומרים "בכיף, תוך חצי שנה אני בעשירייה הראשונה" – אז לא.

הנתון הזה נכון רק לגבי 5.7% מהדפים שנבדקו. כל השאר – 94.3% – לא הגיעו לדף הראשון גם תוך חצי שנה. רק אחוז קטן מכל הדפים החדשים שמתפרסמים באינטרנט (מעל 2 מיליון דפים חדשים ביום), יצליח להגיע לדף הראשון בגוגל תוך שנה.

כמה זמן נחוץ להתברג בגוגל - עבור האחוז הקטן שכן מצליח

בנוסף, המחקר פילח את הדפים לפי נפחי החיפוש החודשיים של מילות המפתח השונות. רק 0.3% מהדפים התברגו בעשירייה הראשונה עבור מילים בעלות נפח חיפוש גבוה תוך פחות משנה (נפח חיפוש גבוה במחקר = מעל 50,000 חיפושים בחודש – ראו תרשים). רק 2.5% מהביטויים בנפח גבוה הגיעו לתוצאות 11 עד 100 תוך שנה.

איזה ביטויים הגיעו לעמוד הראשון תוך שנה

בין אותם 5.7% שהוזכרו קודם לכן, רוב הביטויים שמתברגים מהר בעשירייה הראשונה (עד חצי שנה) הם ביטויי זנב ארוך בעלי נפח חיפוש נמוך. רק אחרי חצי שנה עד שנה מגיע גם תורם של הביטויים בעלי נפחי חיפוש בינוני וגדול. רוב הדפים – שאינם נכללים באחוזון הזה – לא מגיעים לכך גם אחרי שנה.

איזה ביטויים הגיעו לעמוד הראשון תוך שנה

רגע לפני סיום

אפילו בגוגל החליטו להתייחס לנושא הזה. בסרטון שנקרא "כיצד לבחור איש SEO", מיילי מגוגל אומרת שדרושים בין 4 חודשים לשנה כדי להטמיע שינויים באתר ולראות פוטנציאל לרווחים.


אומנם המחקר של Ahrefs לא נותן תשובה חד משמעית
לשאלה "כמה זמן ייקח לי להגיע לדף הראשון בגוגל"; אבל הוא כן מצא שכמעט 95% מעמודי האינטרנט שעולים לאוויר לא מצליחים להגיע לשם תוך שנה (כך שדרוש יותר זמן, בהתאם לסוג הביטוי ושאר פרמטרים).

האחוז הקטן שכן מצליח לעשות זאת, עושה זאת תוך חודשיים עד חצי שנה – אבל גם זו לא הבטחה ידועה מראש. הכול תלוי בשאלה כמה ותיק האתר, האם כבר נעשתה עבודת SEO בעבר או שזו פעם ראשונה, האם האתר מותאם למובייל ובעל תעודת SSL, מה איכות התוכן לעומת המתחרים וכן הלאה.

חשוב לזכור שהמחקר הזה הוא מחקר קורלציות (מתאמים סטטיסטיים), כך שבין הסיבה והתוצאה יכולים להיות עוד עשרות פרמטרים אחרים שהשפעתם לא ידועה. מניסיון שלנו יש מצבים בהם ההתקדמות מהירה, ויש מצבים שבהם ההתקדמות איטית ומייגעת גם באתרים ותיקים מאוד עם סמכות דומיין יחסית גבוהה.

המסקנה שלנו מהמחקר הזה?

לדעתי המחקר הזה חוטא קצת למטרה, מכיוון שהוא עושה רדוקציה של תחום שלם למספר פרמטרים בודדים: ותק דומיין, דירוג הדומיין ונפח חיפוש. מן הסתם קידום של אתר דורש הרבה יותר השקעה, מאשר הפרמטרים הללו שרובם לא ניתן לשינוי (למעט דירוג דומיין, שאותו אפשר לשפר עם חלוף הזמן).

כל אתר מתנהג בצורה אחרת, וכל עמוד באתר מתנהג אחרת לעומת עמודים אחרים באותו אתר. צריך לבדוק בפועל מה עובד ומה לא, ולפי זה לתכנן את המשך הפעילות האורגנית.

למחקר המלא: https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank

תפריט