רוצים לדבר? אנחנו כאן






 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

קידום לוקאלי עם גוגל לעסק שלי (Google My Business)

20 יוני

קידום לוקאלי עם גוגל לעסק שלי (Google My Business)


אין ספק שקשה לקדם עסקים קטנים, הנאלצים להתחרות בתקציבי הענק של המותגים הגדולים והידועים. למזלם של עסקים קטנים ובינוניים, גוגל מאפשרת לנו להתחרות בענקים הללו באמצעות חיפוש לוקאלי, ובהצלחה לא מבוטלת.

מה זה חיפוש מקומי / לוקאלי?

חיפוש מקומי יכול להיות בעל כוונה מפורשת (Explicit intent) או כוונה עקיפה (Implicit intent).

למשל, השאילתה "פיצה ברמת גן" היא חיפוש עם כוונה מפורשת; אבל גם השאילתה "רופא שיניים" (שאינה מכילה כל מאפיין מקומי) יכולה ללבוש כוונה לוקאלית, אלא שהיא תהיה עקיפה. כיצד?

בהנחה שגוגל הצליח לאתר את מיקומו של המחפש, הוא יציג לו רופאי שיניים הנמצאים הכי קרוב למיקומו הנוכחי – למרות שהמשתמש חיפש אך ורק "רופא שיניים" ללא שם של עיר או כתובת.

לפיכך, קידום מקומי / לוקאלי נסמך על פרמטרים של מיקום גיאוגרפי או אחר. לגוגל יש עשרות פרמטרים שכל מטרתם היא לזהות את מיקומו של המשתמש ברגע החיפוש. מרגע הולדת הסמארטפונים גוגל יכול לדעת בוודאות גדולה היכן נמצא כל משתמש באמצעות GPS, רשת סלולרית, גלישה ב- WiFi, היסטוריית חיפושים, כתובת IP ועוד.

חיפוש עסקים בגוגל מפות

למה צריך את הקידום המקומי הזה?

הנה כמה נתונים מגוגל (2014), שמבהירים היטב שחיפוש לוקאלי משפיע על הנכונות לפעול:

4 מתוך 5 מחפשים מידע מקומי במנועי חיפוש (כתובת, שעות פעילות, מוצרים, הוראות נסיעה).
בין שליש למחצית החיפושים המקומיים מסתיימים בהגעה לעסק תוך 24 שעות.
כ-18% מהחיפושים הלוקאליים מובילים לרכישה תוך 24 שעות (חיפושים רגילים – רק 7%).
רוב המחפשים יגיע לעסק עצמו אם העסק קרוב מספיק בזמן החיפוש (עד 8 קילומטרים).

כל עסק הפועל על בסיס מקומי (כלומר רוב העסקים הקטנים והבינוניים), לא יכול להרשות לעצמו להתעלם מהחיפושים הלוקאליים המבוצעים דרך קבע בגוגל; במיוחד כאשר רובם מסתיימים בפעולה מצד הלקוח הפוטנציאלי.

איך נוודא שגם העסק שלך יקודם בחיפושים מקומיים?

מבלי להיכנס לדקויות הקטנות, ראשית נסביר כי יש 2 סוגים עיקריים של קידום מקומי:

קידום לוקאלי במפות גוגל – כרוך בהקמה, באימות ובתפעול של פרופיל גוגל לעסק שלי (GMB – Google My Business).
קידום בתוצאות האורגניות בגוגל – כרוך באופטימיזציה ובהפקת תכנים באתר העסק, בהקשרים המקומיים הרלוונטיים.

כיום כבר יש ערבובייה בין שני סוגי הקידומים הללו, מפני שפעמים רבות תוצאות המפה של גוגל מופיעות גם בתוצאות האורגניות. אז מדוע הזכרנו את שני הסוגים בנפרד?

עדכון אלגוריתם יונה, שהחל את דרכו ב-2014, אמור לאחד בין הפרמטרים המשפיעים על שני הסוגים הללו; אבל בפועל לכל אחד מהם עדיין דרושות פעולות שונות (וחלק מן הפעולות זהות).

חובה להדגיש כבר כאן – כדאי ורצוי מאוד לבצע את שני סוגי הקידום הלוקאלי. לעולם לא תוכלו לדעת בוודאות באיזה סוג של תוצאות גוגל יבחר להציג אתכם עבור שאילתה נתונה; לכן כדאי לקדם אקטיבית את שני הסוגים.

אחרי שביצענו את כל השלבים הנחוצים עבור שני סוגי הקידום, גדלים הסיכויים שנופיע הן בתוצאות האורגניות והן בתוצאות המפה עבור החיפושים הרלוונטיים לנו.

איך GMB מסייע לקידום העסק ולקידום האורגני?

ברגע שיש לכם פרופיל עסק מאומת בגוגל לעסק שלי, אתם בעצם נהנים מכמה יתרונות במקביל שאין לאף כלי אחר בתחום השיווק הדיגיטלי:

1. שדרוג תוצאות המותג שלכם
כל חיפוש של שם העסק שלכם, בוואריאציה כזו או אחרת, יכול להעלות את פרופיל המותג לצד התוצאות האורגניות. זוהי פעולת מיתוג שאין לה תחליף, הנותנת תחושה ש"השתלטתם" על התוצאות לרגע או שניים. אם לעסק יש כמה סניפים, ניתן להקים ולאמת פרופיל נפרד לכל סניף תחת אותו חשבון.

תוצאות מותג מודגשות בגוגל

בהקשר הזה, גוגל מתחילה לשלב גם אפשרויות לקבל הצעות מחיר, לידים ואפילו רכישות ישירות דרך פרופיל העסק ב- GMB. כרגע זה ניכר יותר בגוגל.קום, אך יש להניח שזה יגיע גם לישראל בשלב כלשהו.

2. חשיפה גדולה יותר בחיפושים מקומיים
אם משתמש כלשהו יחפש "סושי בתל אביב", הוא יקבל את 3 פרופילי המפה / GMB הטובים ביותר. סוג זה של תוצאות נקרא חבילת הלוקאל (Local 3 Pack), ושם אנחנו רוצים להיות ולהופיע בשאילתות הרלוונטיות לעסק שלנו.

ככל שפרופיל ה- GMB שלנו יהיה מלא יותר במידע, וככל שיהיו לנו יותר ביקורות בפרופיל, לצד אזכורים של שם המותג, הטלפון והכתובת (NAP) באתרים חיצוניים – כך נגדיל את סיכויינו להופיע בחבילת הלוקאל הזו.

תוצאות המפה בתוצאות האורגניות בגוגל

רצוי לזכור שעסק שמופיע בחבילת הלוקאל עבור חיפוש נתון, בדרך כלל לא יופיע במקביל גם בתוצאות האורגניות באותו עמוד (אם כי לכל כלל יש את היוצא מן הכלל).

3. מענה לביקורות וחוות דעת
מרגע שיצרתם את הפרופיל העסקי שלכם, גולשים בעלי חשבון גוגל יכולים לכתוב עליכם חוות דעת ולדרג אתכם. ככל שיש לכם יותר ביקורות, ורצוי שיהיו אלו ביקורות חיוביות, כך גדלים הסיכויים שתופיעו ביותר חיפושים רלוונטיים לעסק שלכם. בעידן בו רוב הגולשים סומכים על ביקורות אונליין כאילו היו המלצות אמיתיות, היכולת לתת מענה לחוות דעת משמשת כסוג של "שירות לקוחות" דיגיטלי.

4. ניתוח התנהגות הגולשים
כל פרופיל GMB מאומת מאפשר לכם לראות איזו אינטראקציה הוא יצר עם המשתמשים. נכון לעכשיו יש כמה סוגי מידע שניתן לבדוק, בטווח זמן של עד 90 יום אחורה:

- חשוב מאוד – כמה שיחות טלפון, כניסות לאתר ובקשת הוראות נסיעה בוצעו דרך הפרופיל.
– כמה היו חיפושים ישירים (שם מותג, כתובת) וכמה היו ביטויים גנריים של מוצר, שירות או סוג אחר של חיפוש.
– כמה חיפושים בוצעו דרך המנוע הרגיל וכמה דרך שירות המפות.
– כמה פעמים נצפו תמונות הפרופיל לעומת עסקים דומים.

שיחות טלפון וכניסות לאתר דרך פרופיל גוגל לעסק


5. הקמת אתר

לאחרונה גוגל שחררה אפשרות חדשה, להקמת אתר באמצעות פרופיל GMB מאומת. צעד זה מגיע כתגובה לכך של-60% מהעסקים הקטנים והבינוניים ברחבי העולם – אין אתר אינטרנט (לפי גוגל). מדובר במעין מיני סייט מוגבל יחסית ליכולות של אתר אינטרנט אמיתי, אבל עדיין מהווה צעד משמעותי מבחינת כל עסק נטול-אתר – שמקבל את האפשרות הזו בחינם.

לסיכום

מציעים לנו כלי חינמי לחלוטין, שמספק לנו אפשרויות קידום מדהימות לצד נתונים סטטיסטיים חשובים שאין אפשרות לקבל בשום מקום אחר – אז לא ניקח? ברור שכן.

גוגל לעסק שלי הפך לרכיב חשוב ובלתי נפרד מכל קמפיין של קידום אתרים אורגני. אל תוותרו עליו בשום אופן.

תפריט