רוצים לדבר? אנחנו כאן






 הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

איך לגנוב קליקים למתחרים (וגם לאתרים אחרים)

28 נובמבר

איך לגנוב קליקים למתחרים (וגם לאתרים אחרים)


כל המרה התחילה מתישהו בטראפיק. אז מכיוון שרובנו רודפים אחרי הטראפיק, הנה רעיון קליל ומהיר לגניבת קליקים אורגניים באמצעות חיפושי המותג של אחרים.

מאת: עמית אדלר

תחילתו של הפוסט הזה בלקוח גדול שהיה אצלנו בישיבה. הלקוח ידוע מאוד בתחומו, אבל מכיוון שזה מעולם לא הספיק לאיש – הוא גם נותן חסות לאחת מתוכניות הטלוויזיה הידועות ביותר בישראל.

"אפשר לעשות עם זה משהו?", שאל הלקוח בתום לב.
"ברור!", כמעט צעקתי מהתלהבות.

לא בכל יום אני מקבל לידיים גם לקוח עם 6,000 חיפושי מותג בחודש, גם תוכנית טלוויזיה של 8,000 חיפושים, וגם מנחה מוכר שמביא עוד 12,000 חיפושים. ממש חלומו הרטוב של כל משווק דיגיטל; וכשמדובר בקידום אורגני – על אחת כמה וכמה.

לגנוב קליקים למתחרים שלך

מייד המלצתי להקים מתחם תוכן באתר הלקוח, שיטורגט על כל 3 השמות הנ"ל. בנוסף הומלץ שכל המוצרים הקשורים לתוכנית, יתויגו באתר כך שיופיעו אוטומטית במתחם התוכן החדש. כמה שיותר ציפורים במכה אחת.

מכיוון שיש קשר בין כל שלושת המותגים המדוברים, ובעזרת קסמי ה- Off page, יש סיכוי סביר עד גדול שאתר הלקוח יופיע הן בחיפוש של שם התוכנית, והן עבור שם הטאלנט המקושר אליו. בצורה כזו אנו מקווים להגדיל את נפח הכניסות לאתר הלקוח, לצד מכירות של מוצרים באתר.

הכול טוב ויפה.


אבל מה עושים עסקים שאין להם כסף לחסויות?

גם פה יש כמה פתרונות שאפשר ליישם, ועל הדרך לנסות לגרוף כניסות מחיפושים של אחרים. כמו תמיד ב-SEO ההצלחה לא מובטחת, אבל עד שלא תנסו – לא תדעו.

פתרון 1 – חיפושי מותג של מתחרים

בעוד שפרסום בגוגל אדוורדס מוגבל יותר כשזה נוגע לשמות מתחרים (אסור להציב מתחרים במודעות עצמן), בקידום אורגני אין מגבלות שכאלה.

בהנחה שאתם מציעים מוצרים ו/או שירותים כלשהם, ובהנחה שלמתחרים שלכם יש כמה עשרות חיפושים לפחות בחודש – השיטה הכי ידועה היא להקים באתר שלכם עמוד השוואתי לכל מתחרה.

למשל:

השוואה בין [מותג א'] ובין [מותג ב']
מה ההבדל בין [מותג א'] ובין [מותג ב']
זהירות! [מותג ב'] מוכר לכם אשליות
וכן הלאה

"אבל רגע!" חלקכם ודאי יזעק.

למה לעשות טובה למתחרה, ולא רק לפרסם אותו אלא גם בחינם?

שאלה מוצדקת בהחלט, ולכן אני מציע שתעשו זאת כניסוי. אם יתברר שהנזק גדול מהתועלת, הסירו את העמוד המדובר מהאתר (ואל תשכחו לבצע הפניית 301 לעמוד אחר. חבל לאבד את מה שאולי צברתם). אם יסתבר שהתועלת גדולה מהנזק, טפחו לעצמכם על השכם והמשיכו לקדם ולדחוף את העמוד החדש.

בשיטה דומה פועלים גם כאשר עושים ניהול מוניטין באינטרנט. כאשר רוצים "לנקות" את תוצאות החיפוש מאזכורים בעייתיים של עסק או אדם פרטי, נשתמש פחות או יותר באותן שיטות. אפשר לפרסם כתבות שכאלה גם באתרים חיצוניים, ולקשר מהן לעמוד הספציפי באתר שאותו רוצים לקדם. לאתרי החדשות והתוכן הגדולים יש יותר סיכוי להופיע על חיפושי מותג תחרותיים, אז כדאי לנצל את הכוח שלהם לטובתכם.

כדי שזה יפעל ותוכלו להופיע בתוצאות עבור חיפושי המתחרים שלכם, כדאי מאוד לעשות בדיקה מקדימה. ייתכן ששם המותג של המתחרה מציג כמה וכמה נכסים שונים, שממלאים את כל העמוד הראשון – ויהיה לכם קשה להידחף לשם (אתר ראשי, פרופילים חברתיים, ידיעות חדשותיות, אתרים משניים וכן הלאה).

אם בחרתם ליצור עמוד שמציג את המתחרה באור שלילי, רוב הסיכויים שהעמוד יהיה מוצלח יותר מבחינת מיקומים וכניסות (שערוריות מושכות יותר תשומת לב). במצב כזה מומלץ להתייעץ מראש עם עורך דין, כדי למנוע מעצמכם תביעות דיבה ולשון הרע בהמשך.

גניבת קליקים באמצעות שיתופי פעולה

פתרון 2 – שיתופי פעולה, עמודי לקוחות ואזכורי סלבס

אם אינכם יכולים לתת חסות לתוכנית טלוויזיה (כמו מרבית העסקים), אתם יכולים לקיים שיתופי-פעולה עסקיים אחרים.

נניח שיש לכם עסק בתחום הנופש והתיירות, ובין היתר אתם מציעים גם טיסות של חברת תעופה מסוימת. יהיה בהחלט שווה להקים עמוד המוקדש כולו לחברה הנ"ל, שיציג את הטיסות השונות לצד מידע נוסף. ככל שיהיו יותר עמודי טיסות עם שם החברה, שגם יקשרו בחזרה אל העמוד הראשי, כך יגדלו סיכויי העמוד להתברג גבוה יותר.

אומנם זה לא יבטיח שתופיעו בעמוד הראשון עבור שם חברת התעופה, אבל אולי כן תצליחו לגרוף כניסות מביטויים קטנים יותר: [מותג] + טיסות בשמי הארץ, שעות פעילות + [מותג], טלפון + [מותג] וכן הלאה. לפעמים החיפושים הללו מופיעים בהשלמות האוטומטיות או בכלי המילים של גוגל, אז שווה לבדוק.

עוד אפשרות היא להקים עמוד לקוחות שיציג פרויקטים שעשיתם. ראשית כדאי לברר האם יש לכם לקוחות עם חיפושים בגוגל, ואז להקים עמוד נפרד לכל לקוח שכזה. אם יש לכם לקוחות גדולים וידועים, אתם יכולים לגרוף כניסות גדולות. כמובן ששם הלקוח צריך להופיע בכל המיקומים הדרושים – טייטל, תיאור, כותרת ראשית, תוכן, אלטים ושאר ירקות. רצוי גם לקשר לאתר הלקוח, זה מוסיף אמינות.

באותו אופן אפשר להשתמש בכל שיתוף פעולה שיוצא לכם לקחת בו חלק: כנסים, הרצאות, אירועים, הופעה בערוצי חדשות, מפורסמים שהיו אצלכם בעסק ועוד. לדוגמה – באחד האתרים האישיים שלי כתבתי אודות כמה אישים מפורסמים, וחלק ניכר מהם כבר הגיע לדף הראשון בגוגל עם כמות יפה של חיפושים לכל אחד. ככל שיש לכם יותר אפשרויות מהסוג הזה, כך תוכלו להעמיס עוד תוכן באתר שיהיה בעל פוטנציאל לגריפת כניסות נוספות.

פתרון 3 – חיפושי מותג בנישות מקבילות

לא תמיד למתחרים שלכם יש מספיק חיפושי מותג כדי לעשות מהם מטעמים. לחילופין, לא תמיד תרצו להשתמש דווקא בחיפושי מתחרים, במיוחד אם יש חיפושי-מותג אחרים שרלוונטיים עבורכם.

נניח שאתם עוסקים בתחום רפואי-טיפולי כלשהו, ומציעים מחירים מיוחדים לחברי קופות החולים. טוב תעשו אם תקימו עמוד נפרד לכל קופת חולים, ובו תציגו את כל המידע אודות ההחזרים הכספיים, מהם התנאים וכן הלאה. אולי לא תופיעו בחיפושים של שמות המותג הכלליים, אבל ייתכן שכן תצוצו בחיפושי המותג הקטנים יותר (ראו דוגמה בסעיף 2).

רגע לפני סיום

מן הסתם לא כיסיתי את כל האפשרויות הקיימות בתחום, אז אתם בהחלט מוזמנים לחשוב על אפשרויות נוספות לתועלתכם. חשוב לזכור שאין כאן הבטחה מראש להצלחה, והכול בגדר ניסוי וטעייה.

אל תקבלו דבר כתורה מסיני. תמיד בדקו מה עובד עבורכם ועבור העסק.

תפריט